2657
Sök

Aygo 107 C1 vilken ska man välja

Sir Real
390 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
Vilken tycker ni e snyggast smile

Gorgilus addictus
4 769 Inlägg
19 maj 2007
Aygo! Helt klart!
Tycker sj att C1:an och 107:an ser ut som påkörda hamstrar tongue.

Nej men, allvarligt nu. Jag gillar inte alls desigen på någon av bilarna. Men hade jag fått välja så hade jag valt Aygo:n smile

Allt för den där jävla hatten!

Skaune
19 maj 2007
jag hade oxå valt aygon om någon tvingat mig att välja, ingen av dessa bilar är något jag hade rekommenderat någon! plåten är lika tunn som alufolien man har hemma i köket ju, jag vet att man får vad man betalar för, men då finns det andra alternativ som ger mycket mer.  Men om du bestämt dig så definitivt en aygo!

Sir Real
390 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
ska prenumerera på en å spara pengar till nått roligare dom e ju billiga 1700 i månaden e nästan vad försäkringen kostar på gti'n sad men lutar åt en aygo

Biltokig
870 Inlägg
19 maj 2007
C1 helt klart! big_smile den kostar nog något mindre också tror jag?

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

DFFL
9 020 Inlägg
19 maj 2007
Man måste vara student förr att få prenumerera på Aygo va?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sir Real
390 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
nope man måste därimot ha ett fast jobb. 1900 i månaden för en bil är endå billigt smile

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
20 maj 2007
hm en fråga det var en kompis som hade en aygo förr men jag uppfattade aldrig om man fick behålla den eller inte när man "hyrt klart den" hur fungerar de?

Sir Real
390 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
Ne man lämnar tillbaks den men man kan nog köpa ut den billigt om man vill tongue  men det blir en aygo iallafall

609 Inlägg
20 maj 2007
Vill minnas att det fanns en artikel rörande dessa tre modeller i automotorsport för ett tag sen, iaf handlade det om säkerhet, och om jag minns rätt, så var alla dessa trillingar inte speciellt välutrustade. Bl.a saknades det ESP.  Tror att C1 var "sämst".
Senast redigerat av muppet (20 maj 2007)

Sir Real
390 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
ok ska ta å leta upp den artikeln. Är bara aygo som har esp å det är endast den som är aktuell verkar vara den bästa av dom tre, får se om man står ut med den i två år smile

Örebroare i exil
970 Inlägg
20 maj 2007
Finns med i automotorsport nummer 9 i år. Vill minnas att Aygon är standardutrustad med esp från majproduktionen och de andra två har det som tillval från juniproduktionen. Dock skulle jag lägga min röst på Aygon då den är snyggast av de tre:)

Hej FRA!

3 627 Inlägg
20 maj 2007
Helt klart Aygo smile Går att gö dem lite fräsiga oxå big_smile Sett en stylad redan yikes Tog dock aldrig nåt kort sad

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

FreddeK
21 maj 2007
jag ger 1700kr i månaden för min polo 06a... då amorterar jag 1200kr. känns som en prenumeration är helt bortkastat. men visst du gör ju som du vill!

Tokig
6 Inlägg
21 maj 2007
Freddeponken skrev:
jag ger 1700kr i månaden för min polo 06a... då amorterar jag 1200kr. känns som en prenumeration är helt bortkastat. men visst du gör ju som du vill!

Bortkastad vill jag nog inte kalla det.

Om man räknar lite på det...

Du betalar 1700:- / mån, men sen tillkommer ju försäkring och servicekostnader också.
Skatten är även dyrare på Polon, samt att den drar lite mera soppa. 
Skatten på en Aygo ligger på 495:- / året,  och den klassas även som miljöbil.
Då får man bl.a gratis parkering o slipper vägtullar mm (inte så insatt i miljöbilar)

Om man vet med sig att man byter bil efter två år är det ju en skaplig affär.
1900 x 24 + 990 = 46.590:-

Sen lämnar du tillbaka bilen,  eller köper loss den...  vilket du vill.

Om man räknar på en ny Polo som ett exempel (siffror tagit från bytbil.com)
Nypriset för en 1,4 80hk -07 ligger på ca 129.900:-

Kontantinsatsen är 30.000:-
Sen får du  lägga 1976:- / mån i 60 månader.
Skatten ligger på 1185:- / år

Räknar vi på samma tid med Polon,  blir det såhär:

1976 x 24 + 2370 + 30.000 = 79.794  (Då är inte service och försäkring medräknat)
Då får man lägga till 2000-3000:- för service  o minst lika mycket för försäkring.

Skulle du sedan välja att sälja Polon,   låt säga att du kört 2000 mil på två år.
(siffror tagit från bilpriser.se)

Tagit en 1,4 80hk -05 som exempel (samma modell o utrustning)
Den får du kanske 90.000:-  i inbyte eller runt 100.000:- vid privat försäljning.
Då har du fortfarande drygt 70.000:-  i skuld kvar på bilen.

Summa sumarum...   en prenumeration är kanske inte helt "bortkastat" ändå ?  wink

Det är ju perfekt för folk som inte har tid o ork eller möjlighet att köpa en ny bil.
Eller varför inte som andrabil ?  smile

Mvh
Henrik
Senast redigerat av Henk (21 maj 2007)

FreddeK
21 maj 2007
Henk skrev:
Freddeponken skrev:

Du betalar 1700:- / mån, men sen tillkommer ju försäkring och servicekostnader också.
Då får man bl.a gratis parkering o slipper vägtullar mm (inte så insatt i miljöbilar)

1976 x 24 + 2370 + 30.000 = 79.794  (Då är inte service och försäkring medräknat)
Då får man lägga till 2000-3000:- för service  o minst lika mycket för försäkring.

Skulle du sedan välja att sälja Polon,   låt säga att du kört 2000 mil på två år.

Den får du kanske 90.000:-  i inbyte eller runt 100.000:- vid privat försäljning.

Summa sumarum...   en prenumeration är kanske inte helt "bortkastat" ändå ?  wink

Det är ju perfekt för folk som inte har tid o ork eller möjlighet att köpa en ny bil.

Mvh
Henrik

Skulle aldrig köpa en ny bil.gav 100 000 för min. sen när bilen är såpass ny så har jag vagnskadegaranti och grejs så den halvförsäkras ju bara. sen serviceintervallerna är skummt långa då det är longlife.

men visst orkar man inte med att "äga" en bil så kan man ju prenumerera. Aygon är ju rätt läcker men inget jag skulle vilja krocka i.

det var ett jäkla utlääg du gjorde=) hehe

Mvh fredde

Sir Real
390 Inlägg
22 maj 2007
Trådstartare
Henk skrev:
Freddeponken skrev:

Mvh
Henrik

Inget dåligt inlägg smile har kommit fram till samma sak fast räknade på en clio tanken e att spara pengar till en roligare bil å så vill jag slippa köpa nån gammal billig skit bil så ska nog beställa en aygo i helgen smile

Tokig
6 Inlägg
23 maj 2007
Freddeponken skrev:
Skulle aldrig köpa en ny bil.gav 100 000 för min. sen när bilen är såpass ny så har jag vagnskadegaranti och grejs så den halvförsäkras ju bara. sen serviceintervallerna är skummt långa då det är longlife.

men visst orkar man inte med att "äga" en bil så kan man ju prenumerera. Aygon är ju rätt läcker men inget jag skulle vilja krocka i.

det var ett jäkla utlääg du gjorde=) hehe

Mvh fredde

Då är det en helt annan sak,  då kan man lixom inte riktigt jämföra en "nästan" ny bil mot en helt ny. neutral

Vet att det är vagnskadegaranti o halvförsäkring o allt detta med longlife då jag själv har en Golf -05.   Den köpte jag ny,  mest för det är trevlig med en ny bil som ingen annan har haft.   Men det blir nog ingen mer ny bil.   Brukar byta bil efter två år ungefär,  då förlorar man för mycket pengar om man hela tiden köper nytt. sad

Men hur man än vrider o vänder på det,  så blir det inte dyrare att ha en Aygo mot en Polo som vi jämförde i detta fallet.   Oavsett om den är helt ny eller begagnad med vagnskada/halvförsäkrad o longlifeservice.

Det handlar nog inte riktigt om at "inte orkar äga" utan mer om att man kanske inte har möjligheten  eller kundskapen.   Det finns ju faktiskt äldre människor som inte orkar eller kan sköta en bil som man bör göra med service o allt vad de innebär.

Sen finns det ju ensamstånde, eller typ studenter som kanske inte har råd med mer pengar.

Hur som haver så är det ju ändå rätt bekvämt att bara "leasa" den smile
Och som jag sa...  som andra bil är det ju egentligen perfekt cool

Mvh
Henrik

Sök