7160
Sök

Vindrutetorkare stendöda

1 Inlägg
3 februari 2015
Trådstartare
Hej

Igår la vindrutetorkarna både fram och bak av på min SEAT IBIZA 1,6 SIGNO 99

Allt annat fungerar

Jag kollade säkringen, ser hel och bra ut. Funderade över relät men det kostade en hel del hos din bil (WW, Seat) 905 kr för ett nytt och jag vet ju inte ens om det verkligen är det?

Någon som har erfarenhet av problemet?

Jag bytte regulator i somras och då och då kan det blinka till på instrumentpanelen

Tack på förhand / Anna

6 630 Inlägg
3 februari 2015
Hej!
Det troliga är väl att motorerna har lagt av! Ta isär och kolla!

Vettemannen
3 februari 2015
jaka54 skrev:
Hej!
Det troliga är väl att motorerna har lagt av! Ta isär och kolla!

Det otroliga är väl att både fram och bak ska lägga av samtidigt så inte tror jag att det är motorerna.

/Benny

Kokar ris
923 Inlägg
3 februari 2015
har du satt igång torkarna när dom har varit fastfrustna måhända...?

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

Forummoderator
26 574 Inlägg
3 februari 2015
En jättedum fråga men..har du lossat på torkarbladen från rutorna?
Senast redigerat av Mack (3 februari 2015)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 151 Inlägg
3 februari 2015
Kolla också att det inte är någon is nedanför torkarna. Går dom inte tillbaka till "nolläget" så att säga, så upphör funktionen på bilar tills blockeringen åtgärdas.

436 Inlägg
4 februari 2015
Har du installerat xenon I bilen ? VAG bilar har haft lite problem med brända torkar motorer när man installerar xenon.

Ain't no place like home...
4 642 Inlägg
4 februari 2015
Skulle kunna vara spaken då bägge torkarna aktiveras genom den.
Inte helt ovanligt, en ny kostar ca 2000kr beroende på modell.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
4 februari 2015
lighter22 skrev:
Har du installerat xenon I bilen ? VAG bilar har haft lite problem med brända torkar motorer när man installerar xenon.

Främst A3 8P som har det problemet, började tillverkas 2003, så det bör inte vara fallet här.

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

436 Inlägg
5 februari 2015
t_one21 skrev:
lighter22 skrev:

Främst A3 8P som har det problemet, började tillverkas 2003, så det bör inte vara fallet här.

jo jag vet att det är främst A3 so har haft detta problemet (från 98-> fick byta på kollegans bil på grund av konvertering) sen har det även hänt på ett fåtal golfar där man inte kunnat härleda 100% om det berott på xenonkitet eller inte _(jobbar på en firma som säljer xenon)

EDIT: ändrade från 99 till 98
Senast redigerat av lighter22 (5 februari 2015)

Avstängd
10 388 Inlägg
5 februari 2015
lighter22 skrev:
t_one21 skrev:
lighter22 skrev:

jo jag vet att det är främst A3 so har haft detta problemet (från 99-> fick byta på kollegans bil på grund av konvertering) sen har det även hänt på ett fatal golfar där man inte kunnat härleda 100% om det berott på xenonkitet eller inte _(jobbar på en firma som säljer xenon)

Spontant finns det ingen rimlighet i att det skulle börja just 99, då den är precis likadan som 98 ex.vis. Hade du sagt 01 då faceliften kom, hade jag möjligen kunnat köpa det.

Bidrar dock inte till någon lösning för TS.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

436 Inlägg
5 februari 2015
it_mutt skrev:
lighter22 skrev:
t_one21 skrev:

jo jag vet att det är främst A3 so har haft detta problemet (från 99-> fick byta på kollegans bil på grund av konvertering) sen har det även hänt på ett fatal golfar där man inte kunnat härleda 100% om det berott på xenonkitet eller inte _(jobbar på en firma som säljer xenon)

Spontant finns det ingen rimlighet i att det skulle börja just 99, då den är precis likadan som 98 ex.vis. Hade du sagt 01 då faceliften kom, hade jag möjligen kunnat köpa det.

99-< skrev jag av anlednignen att jag vet att detta har skett på 99-> jag har inte hört talas om någon 98a men självfallet gäller detta även dem visste bara inte att det fans 98a
Senast redigerat av lighter22 (5 februari 2015)

Avstängd
10 388 Inlägg
5 februari 2015
lighter22 skrev:
it_mutt skrev:
lighter22 skrev:

99-< skrev jag av anlednignen att jag vet att detta har skett på 99-> jag har inte hört talas om någon 98a men självfallet gäller detta även dem visste bara inte att det fans 98a

Då så, jag tolkade det som att från 99 och framåt. Men då att det skulle vara problem först vid 99 och inte 98. Men givetvis, vet man inte att det finns både 97 & 98 (även om 97 & 98 skiljer sig något rent elektriskt) , så är det ju lite svårt att säga något om dessa smile

Nåja, tillbaka till topic

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sök