4263
Sök

Idag kom åklagarens beslut om mina regskyltar & feting däck...

Rallyförare
1 075 Inlägg
25 maj 2007
Trådstartare
2007-05-20) Stoppad av Polisen idag pga att dom ansåg att regskyltarna var placerade med avsikt att dölja, eftersom skylten enligt lag skall syns klart på 20meters håll rakt framifrån / bakskylten bakifrån och vara belyst så uppstod en konflikt. Dom erbjöd sig att pruta så jag endast skulle få böter på framskylten men jag avböjde bestämt och låter därmed ärendet gå vidare till åklagare som i sin tur skall avgöra om det är olagligt eller lagligt (Med andra ord rättegång eller inte)
http://www.sr1.se/polisen/1.jpg
http://www.sr1.se/polisen/2.jpg

2007-05-24) Beslutet:
http://www.sr1.se/polisen/3.jpg

Om polisman fortsätter att trakassera mig för dessa två ting så kommer en anmälan om olaga trakasserier läggas in och om det fortsätter efter det så blir det övergrepp i rättsak och polisman blir urtagen ur tjänst under utredningen.
Senast redigerat av carnageman (25 maj 2007)

514 Inlägg
25 maj 2007
Härligt att läsa! smile

Edit: Jag kan tippa på att dom lägger ner det pga att dom anser det är  "Struntsaker" det handlar om. Har vart med om liknande smile
Senast redigerat av Ormfn (25 maj 2007)

old volkswagens never die they just get lower

167 Inlägg
25 maj 2007
Härligt att höra wink

Ingen minns en fegis

102 Inlägg
25 maj 2007
carnageman skrev:
eftersom skylten enligt lag skall syns klart på 20meters håll rakt framifrån / bakskylten bakifrån och vara belyst så uppstod en konflikt

gött att de inte blev något, men visste inte poliserna om den reglen med 20m eller såg dom inte din skyllt på 20m? för dom borde ju veta vad det är för regler på sånt.

1 231 Inlägg
25 maj 2007
Kul att se folk som inte ger med sig.

Mitt projekt: Evo III

106 Inlägg
25 maj 2007
Du vet väl att "rapporteftergift" betyder att du gjort fel men inte straffas för felet. Så glöm det med "övergrepp i rättsak", som är en helt annan grej och "trakasserier", sen kan jag informera om att en polis skulle inte bli tagen ur tjänst under utredning för en struntsak.

Rapporteftergift kan lämnas på brott som bara kommer att leda till böter, troligen har du varit tillräckligt laglydig för att slippa böter. Det kan jämnföras med att du blir stoppad av polis för att du kört för fort eller inte använt bilbälte men att polisen säger att du slipper böter bara du sköter dig, det är rapporteftergift.

Men om jag vore du så skulle jag passa mig om det kommer en trafikpolis med besiktningsförordnande, då kan du få ombesikta bilen pga av dessa grejer!

Tycker för övrigt att du har en j...a snygg firmabil!!!

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
25 maj 2007
härlig läsning smile

volvoraggare
4 776 Inlägg
25 maj 2007
fan så bra läsning

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

190 Inlägg
25 maj 2007
Är  den lilla vita rutan framför ditt framdäck din regskylt? I sådana fall så förstår jag att dom fick frispel:D. Så ball bil, men undvik Solna, våra mc-poliser skulle ha en "field-day with your ass". Fram för mer firmabilar med attityd.

There´s a very fine line between a hobby and mental illness

Sök