Webasto värmer inte kupén

Trucker-Jimmy
27 november 2014 · 4 Inlägg

Har en citroen c5 -05
med en webasto thermo top E
värmaren startar och går precis som den ska
jag mäter på slangen (ut från webaston) in till värmepaketet den är 53 grader och de kommer ut 43 vatten från värmepaketet och slangen som går tillbaka till webaston (efter motorn) in ligger på 34 grader har jag på läge "auto" på klimateneheten så väljer den att blåsa ut luften på golvet men de är inte varm luft som kommer utan de lika kallt som utetempen har även testat att välja defrostknappen och fläkten på 1/3 av max men samma resultat där har även testat återcirkulation men inget fungerar, fläkten snurrar på som den ska men ingen värme kommer...   
har kört värmaren i 1.5 timmar utan någon som helst värme i kupén men motorn är riktigt genomvarm...
vad kan de vara för fel?

zzr94092
27 november 2014 · 4 395 Inlägg

eftermonterad/hemmamonterad? det är inte så att du måste ha ett styrdon till climatanläggningen?

Trucker-Jimmy
27 november 2014 · 4 Inlägg

Ja den är eftermonterad men fläkten i bilen startar och går hela tiden värmaren går...
Men den kan omöjligt blåsa genom värmepaketet för de är varmt...

andreas1
27 november 2014 · 1 020 Inlägg

Du måste kanske sätta full värme på reglaget..
Annars har nog bilens spjäll gått sönder om du ej får värme när bilen är igång heller.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 99 le (1974)
Saab 900 "t8" (1982)
Trucker-Jimmy
27 november 2014 · 4 Inlägg

Jag har testat alla lägen på fläkten och värmen när jag kör webaston men de kommer ingen värme
Allting fungerar hur bra som helst när bilen är igång...

Senast redigerat av Trucker-Jimmy (27 november 2014)

zzr94092
27 november 2014 · 4 395 Inlägg

som jag skrev tidigare,kolla om du måste ha ett styrdon som luckor/ventiler öppna,fanns en lista på Webastos sida på vilka bilar som behöver kompliteras

Trucker-Jimmy
28 november 2014 · 4 Inlägg

satt mig i bilen och lyssnade och precis innan fläkten startar så hör man att en elmotor vrider om ett spjäll
det finns tydligen nånting som heter parkeringsventilation (tillval) som är aktiverat och har man de ska de finnas en knapp någonstans i bilen som ska vara inkopplad till fjärrmottagarenheten så de blir att följa antennkabeln från antennen i framrutan för att se vars mottagaren sitter och sedan följa kabeln till knappen...

WebastoCenter Webastoexpert
10 februari 2015 · 23 Inlägg

Hej, innan du stänger av bilen så skall du, vrida värmen på max, stänga av autoläget och ev. vrida fläkten till 1/4 hastighet, annars kommer inte webaston fungera som den skall.

Om du har fjärrkontroll, så kan man sätta på ventilationsläge, vilket man gör igenom att klicka på On och Off samtidigt. Har du på ventilationsläge så startar inte värmaren, utan fläkten blåser bara.

Har du AC eller ACC klimatstyrning? (Viktigt för då kan jag kolla igenom kopplingschema för att se om något kan ställa till det för värmespjällen.)

Mvh: WebastoCenter.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang