6269
Sök

mer ljud bakifrån än framifrån:/ (*LÖST*)

1 585 Inlägg
26 maj 2007
Trådstartare
Hejsan har en fråga har för ett tag sen kopplat in nya 4" där fram i instrumentpanelen. Och 6,5:or där bak i hathyllan. 6,5orna drivs på ett slutsteg, Och 4" på stereon. Först testa jag spela med bara 4" och dom spela sjukt bra. Men sen när jag kopplat in 6,5orna så kommer det knappt nått ljud från dom där fram längre:/ Även om jag ändrar på stereon att det ska driva mer fram. Den spelar all diskant och bas från baslådan och 6,5orna. Kanske ska va så, Men låter ju lite konstigt:P   tacksam för svar
Senast redigerat av Jolle87 (26 maj 2007)

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
26 maj 2007
de borde la gå å ställa in på stereon eller på steget till 6,5orna så de inte ska spela lika högt som de nu gör...

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

Smålänning
7 887 Inlägg
26 maj 2007
På en del stereoapparater går det att ställa volymen på lågnivån. Om du kan det så prova att sruva ner dom.

Annars så får du skruva allt ljud fram. ibland påverkas inte lågnivån av den funktionen nämligen.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 585 Inlägg
26 maj 2007
Trådstartare
löste porblemet va på steget stog på max så att den drev typ bara bak nu driver den 50/50 så nu spelar det riktigt bra igen tackar för svaren iallafall:D

Sök