kapade fjädrar = problem med besiktning ?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
7 november 2012 · 13 742 Inlägg

Bergholtzz skrev:
CarSpect Hässleholm godkände min polares 740 efter han svetsat fast fjädern i skålen !

det betyder bara att den besiktaren godkände det inte att det är godkänt.
fjädern sitter ej i överkant och då ska det ej vara godkänt.

Sen beror det helt på vad dom gör för bedömning.
ibland fungerar det ibland fungerar det inte

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Kevaz Hellre basa än gasa.
13 mars 2015 · 1 093 Inlägg

Jahaja, lite smått nervös inför besiktningen i eftermiddag då jag ska köra in min audi som bara har 1 varv kvar fram.
Dom sitter inte fast i fjäder skålen utan "följer" med upp när jag hissar upp bilen.

Antar att det inte ens är att tänka på att den ska gå igenom men kommer jag slippa körförbud? hmm

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Tobzter
13 mars 2015 · 3 145 Inlägg

Jadu bara hoppas på de bästa verkar vara lite lotto detta...besikta föra veckan med 3 varv kapade på min 945 gick igenom utan problem. Så de vart vinst den gången; )

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
ErsdaHL
13 mars 2015 · 600 Inlägg

Kevaz skrev:
Jahaja, lite smått nervös inför besiktningen i eftermiddag då jag ska köra in min audi som bara har 1 varv kvar fram.
Dom sitter inte fast i fjäder skålen utan "följer" med upp när jag hissar upp bilen.

Antar att det inte ens är att tänka på att den ska gå igenom men kommer jag slippa körförbud? hmm

du behöver inte oroa dig, kommer aldrig gå igenom på så vis.

nixon89 klabbarpan
13 mars 2015 · 3 041 Inlägg

Ett varv kvar säger väl allt. No way. Hade det varit ett varv som var kapat hade det varit en annan historia.

Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Kevaz Hellre basa än gasa.
13 mars 2015 · 1 093 Inlägg

nixon89 skrev:
Ett varv kvar säger väl allt. No way. Hade det varit ett varv som var kapat hade det varit en annan historia.

Så du menar att det är körförbud alltså?

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Kevaz Hellre basa än gasa.
13 mars 2015 · 1 093 Inlägg

ErsdaHL skrev:

Kevaz skrev:
Jahaja, lite smått nervös inför besiktningen i eftermiddag då jag ska köra in min audi som bara har 1 varv kvar fram.
Dom sitter inte fast i fjäder skålen utan "följer" med upp när jag hissar upp bilen.

Antar att det inte ens är att tänka på att den ska gå igenom men kommer jag slippa körförbud? hmm

du behöver inte oroa dig, kommer aldrig gå igenom på så vis.

Att det kommer gå igenom förstår jag men kommer jag få en 2a eller körförbud?

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
nixon89 klabbarpan
13 mars 2015 · 3 041 Inlägg

En 2a lär du få utan bekymmer. Körförbud beror vilket humör teknikern är på

Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
dawwe ...has left the building...
13 mars 2015 · 4 474 Inlägg

Jag gissar på körförbud, allt annat är tjänstefel från teknikern. Har du ETT varv KVAR kan ju fjädern "hoppa loss" vid nåt gupp o skära upp däcket eller annat trevligt. Idiotiskt att köra så! Köp coilovers typ billiga TA-Technix o kör de "i botten".

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang