Borde jag vara rädd för att dom drar in kortet?

andreas1
1 oktober 2013 · 1 020 Inlägg

tkd_rille skrev:

andreas1 skrev:

tkd_rille skrev:

Att vägra visa något när du ändå inte hade något att gömma är att motarbeta.
Skillnaden är att jag faktiskt aldrig har problem med dem för jag bemöter dem på ett trevligt sätt.  Var jag än kör och är.

Hmm låt mig se här...  1 detta är ca 15 år sen
2 efter att bli stoppad ofta o ändå aldrig gjort nåt tja varför samarbeta,  eller du kanske inte anser att det är utkastad tid att stoppa en totalt ostraffad så fort man har vägarna förbi?
Att jag sen väljer av olika anledbingar att hålla mig så långt ifrån allt va myndigheter heter är mitt val.
Trevligt att du bemötte dom med respekt o alla snutar är bra i dina ögon, tråkigt du faktiskt missar alla asen som gömmer sig bakom brickan.

Så skulle de gå igenom hela bilen? Att öppna bagaget tar några sekunder.
Som sagt är man otrevlig får man samma skit tillbaka.
Dom hade uppenbarligen ingen rätt till det heller.
Du har så många visa kommentarer så man blir mörkrädd.
Vad är du 12 år gammal eller?
Du verkar va just en sån dryg fan, tänkt på o söka till polisyrket?

Tråkigt kan jag inte kalla det. Fortfarande är de så att man bemöter folk som man vill bemötas.  Folk snacka så mycket skit om den mest kritiska polisen i vårt område. Men inte en enda gång hade jag problem.

Jag får testa din stil, har fått blåsa runt 50 gånger senaste 2 åren, ska vägra nästa gång.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 99 le (1974)
Saab 900 "t8" (1982)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
1 oktober 2013 · 13 744 Inlägg

tkd_rille skrev:

andreas1 skrev:

tkd_rille skrev:

Att vägra visa något när du ändå inte hade något att gömma är att motarbeta.
Skillnaden är att jag faktiskt aldrig har problem med dem för jag bemöter dem på ett trevligt sätt.  Var jag än kör och är.

Hmm låt mig se här...  1 detta är ca 15 år sen
2 efter att bli stoppad ofta o ändå aldrig gjort nåt tja varför samarbeta,  eller du kanske inte anser att det är utkastad tid att stoppa en totalt ostraffad så fort man har vägarna förbi?
Att jag sen väljer av olika anledbingar att hålla mig så långt ifrån allt va myndigheter heter är mitt val.
Trevligt att du bemötte dom med respekt o alla snutar är bra i dina ögon, tråkigt du faktiskt missar alla asen som gömmer sig bakom brickan.

Så skulle de gå igenom hela bilen? Att öppna bagaget tar några sekunder.

Tråkigt kan jag inte kalla det. Fortfarande är de så att man bemöter folk som man vill bemötas.  Folk snacka så mycket skit om den mest kritiska polisen i vårt område. Men inte en enda gång hade jag problem.

Jag får testa din stil, har fått blåsa runt 50 gånger senaste 2 åren, ska vägra nästa gång.

50gånger? hur lyckas man med det.. har nog blåst 25-40gånger sen jag tog körkortet..bortsätt från att jag blåser igång bussen varje dag smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Muttley
1 oktober 2013 ·

Growe skrev:

tkd_rille skrev:

andreas1 skrev:

Hmm låt mig se här...  1 detta är ca 15 år sen
2 efter att bli stoppad ofta o ändå aldrig gjort nåt tja varför samarbeta,  eller du kanske inte anser att det är utkastad tid att stoppa en totalt ostraffad så fort man har vägarna förbi?
Att jag sen väljer av olika anledbingar att hålla mig så långt ifrån allt va myndigheter heter är mitt val.
Trevligt att du bemötte dom med respekt o alla snutar är bra i dina ögon, tråkigt du faktiskt missar alla asen som gömmer sig bakom brickan.

Så skulle de gå igenom hela bilen? Att öppna bagaget tar några sekunder.

Tråkigt kan jag inte kalla det. Fortfarande är de så att man bemöter folk som man vill bemötas.  Folk snacka så mycket skit om den mest kritiska polisen i vårt område. Men inte en enda gång hade jag problem.

Jag får testa din stil, har fått blåsa runt 50 gånger senaste 2 åren, ska vägra nästa gång.

50gånger? hur lyckas man med det.. har nog blåst 25-40gånger sen jag tog körkortet..bortsätt från att jag blåser igång bussen varje dag smile

Kör taxi.  Snittar 11-12 tusen mil så blir en del rutinkontroller.

andreas1
1 oktober 2013 · 1 020 Inlägg

Har fan inte fått blåsa 20 ggr ens dom närmsta 10 åren 5000 mil privat samt en del lastbil.per år
Kör vi lite lurigt som en del taxinissar gör kanske?

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 99 le (1974)
Saab 900 "t8" (1982)
Muttley
1 oktober 2013 ·

andreas1 skrev:
Har fan inte fått blåsa 20 ggr ens dom närmsta 10 åren 5000 mil privat samt en del lastbil.per år
Kör vi lite lurigt som en del taxinissar gör kanske?

Nej jag jobbar.   Och väldigt ofta på sträckor som är kontroller.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
2 oktober 2013 · 13 744 Inlägg

en märklig grej ang blåskontroller.. dom har en del på ett ställe där jag passerar efter sommarn har dom stått där minst 1gång i veckan. men! dom vinkar in alla utom min skolbuss lite korkat kan man tycka..
nu har jag iof alkolås men det vet ju inte polisen och man behöver inte vara någon raketforskare för att koppla förbi den...

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Noiseprojekt
7 oktober 2013 · 1 523 Inlägg

Gör rätt i trafiken och bemöt Poliserna såsom du själv vill bli bemött så är det sällan några problem.
Har ni inte rent mjöl i påsen så skyll er själva!!!
Sluta för faan gnäll, det är oftast ert egna fel att ni får problem och blir hårt bemötta!

Smajly
7 oktober 2013 · 3 059 Inlägg

Någon i tråden har väldig fantasi och ett behov av att hävda sig.. Börjar bli så pass överdrivet att det inte är lönt att läsa hans inlägg längre. Han kanske skulle skriva en bok där han får utlopp för sina fantasier.. Klant.

Till TS: Så många gånger och du har inte lärt dig ett piss av det? Klant. Sitt inte här o böla och var orolig över ditt kort när du inte ens fattar några enkla tillrättavisningar.

Har aldrig någonsin i trafiken mött otrevliga poliser.. Kan ju vara att man är trevlig själv mot dom.
Dock mött dom under andra förhållanden när man var yngre men det var inte frågan i fallet.

Senast redigerat av Smajly (7 oktober 2013)

Krucial VW-driver
28 mars 2015 · 291 Inlägg

Daniieel skrev:
kan ni ta fram paragrafen där det står att polisen FÅR öppna bakdörr utan mitt godkännande. jag hade mina rutor nere dom såg mig ALDRIG den dagen dom tog mig. DOM skulle ge böter FÖR OSÄKRAD LAST! jag vägrade  skriva på pga av olika åsikter. jag vägrade ta straffföreläggande. vad får jag hem? ett jävla straffföreläggande  på 1750 kr. de va inte ens tal om toningen då.

och poliserna har inte skrivit ett skit om att dom öppnade min dörr i anmälan.

Polisen behöver ingens tillstånd för att genomsöka vilket fordon som helst. De kan t.o.m. skruva isär hela din bil om de känner för det. De har automatiskt en nationell fullmakt att genomsöka fordon, när de har rätt att visitera dig till 100%.

_______
28 mars 2015 · 107 Inlägg

Krucial skrev:

Daniieel skrev:
kan ni ta fram paragrafen där det står att polisen FÅR öppna bakdörr utan mitt godkännande. jag hade mina rutor nere dom såg mig ALDRIG den dagen dom tog mig. DOM skulle ge böter FÖR OSÄKRAD LAST! jag vägrade  skriva på pga av olika åsikter. jag vägrade ta straffföreläggande. vad får jag hem? ett jävla straffföreläggande  på 1750 kr. de va inte ens tal om toningen då.

och poliserna har inte skrivit ett skit om att dom öppnade min dörr i anmälan.

Polisen behöver ingens tillstånd för att genomsöka vilket fordon som helst. De kan t.o.m. skruva isär hela din bil om de känner för det. De har automatiskt en nationell fullmakt att genomsöka fordon, när de har rätt att visitera dig till 100%.

Är det inte detta som gäller :Polislagen 1984:387 : 20 a §
En polisman får genomsöka ett fordon i den utsträck
ning det behövs för att
söka efter vapen eller andra farliga föremål
som är ägnade att användas vid brott mot
liv eller hälsa,
om det med hänsyn till omständigheterna kan antas
att ett sådant
föremål kan påträffas
och
förklaras förverkat
enligt Brottsbalken
36:3. ?

En polisman får också kroppsvisitera i den utsträck
ning det behövs för att söka efter
1. vapen eller andra farliga föremål

som är ägnade att användas vid brott mot liv eller
hälsa,
om
det med hänsyn till omständigheterna kan antas att
ett sådant föremål kan
förklaras förverkat:?

Senast redigerat av Blacken (28 mars 2015)

Krucial VW-driver
12 april 2015 · 291 Inlägg

Blacken skrev:

Krucial skrev:

Daniieel skrev:
kan ni ta fram paragrafen där det står att polisen FÅR öppna bakdörr utan mitt godkännande. jag hade mina rutor nere dom såg mig ALDRIG den dagen dom tog mig. DOM skulle ge böter FÖR OSÄKRAD LAST! jag vägrade  skriva på pga av olika åsikter. jag vägrade ta straffföreläggande. vad får jag hem? ett jävla straffföreläggande  på 1750 kr. de va inte ens tal om toningen då.

och poliserna har inte skrivit ett skit om att dom öppnade min dörr i anmälan.

Polisen behöver ingens tillstånd för att genomsöka vilket fordon som helst. De kan t.o.m. skruva isär hela din bil om de känner för det. De har automatiskt en nationell fullmakt att genomsöka fordon, när de har rätt att visitera dig till 100%.

Är det inte detta som gäller :Polislagen 1984:387 : 20 a §
En polisman får genomsöka ett fordon i den utsträck
ning det behövs för att
söka efter vapen eller andra farliga föremål
som är ägnade att användas vid brott mot
liv eller hälsa,
om det med hänsyn till omständigheterna kan antas
att ett sådant
föremål kan påträffas
och
förklaras förverkat
enligt Brottsbalken
36:3. ?

En polisman får också kroppsvisitera i den utsträck
ning det behövs för att söka efter
1. vapen eller andra farliga föremål

som är ägnade att användas vid brott mot liv eller
hälsa,
om
det med hänsyn till omständigheterna kan antas att
ett sådant föremål kan
förklaras förverkat:?

Polismäns bedömningar kan variera mellan varje distrikt och vilket humör man är på. Det räcker ibland med att föraren eller en ev passagerare ser misstänksam ut och polismannen har full rätt att gå igenom bilen ur de flesta synpunkter. Givetvis i första hand trafiksäkerheten, men även efter misstänksamt gods som t.ex. narkotika och stöldobjekt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang