Vad är detta för rör?

Alkalinee
15 april 2015 · 138 Inlägg

Malheus skrev:
Om du prompt vill behålla sportluftfiltret kan jag tipsa om att det går att modifiera locket till luftburken för att få filtret att passa, kapade lite på en kompis luftburk när han skulle ha sportluft filter.

Bara du behåller ena klämman så skakar inte filtret så mycket, LMMen kan gå sönder av för kraftiga vibrationer.

Jag fixade det igår. Tog fram tigersågen o kapade lite på övre luftburk, så nu sitter LMM'en som den ska! Dock så fick jag lite problem med utrymme för luftfiltret. Men får ta fram tigersågen igen smile

Btw, tar ni bort nedre luftburk också? Jag lägger mitt filter i den nedre delen av luftburken.

xXSammy
15 april 2015 · 6 570 Inlägg

Vi behöll den nedre orörd, tror vi bara behöll 2 hakar bak och 1 klämma fram, eller om det bara var en hake bak..

De/Dem
Christian S
15 april 2015 · 4 816 Inlägg

här har du felkodstabell www.turboperformanceclub.com/_fi … ll_850.pdf

här har du hur man gör.

Det går att läsa av felkoderna själv på 850 92-95 genom att göra på följande sätt:

1. Leta reda på diagnostikenheten. Den sitter på alla 850 -1995 till höger, framtill i motorrummet, brevid påfyllningsröret till spolarvätskan.

2. Se till att tändningen är avstängd och anslut den lilla kabeln som sitter i diagnostikenheten till stiftet motsvarande den enhet du vill läsa av felkoderna i (enligt listan nedan).

3. Slå på tändningen, tryck en gång under ca 1 sek på testknappen för vald modul.

4. Räkna diodblinken och utläs i felkodslistan vad de innebär
Ett exempel. Felkod 1-1-2 i sockel A2 innebär Fel i styrenhet. 1 blinkning med 0,5 sekunders mellanrum, därefter en intervall på 3 sekunder, sedan 1 blinkning följt av 3 sekunder intervall, sedan 2 blinkningar med 0,5 sek mellanrum.




Radering av felkoder
När väl alla eventuella felkoder lästs av och noterats bör de raderas från styrenheten.
Felkoderna kan inte raderats utan att alla felkoder blinkat minst 1 gång och att den första i serien visats igen.
Låt kabeln sitta kvar i valt stift.
Tryck ner testknappen i ca 5 sek.
Då ska dioden börja blinka för att övergå till ett fast sken. När det fasta skenet kommer tryck ner testknappen i ytterligare 5 sek.
Lysdioden slocknar nu.
Stäng av tändningen och kontrollera att alla felkoder har raderats genom att sätta på tändningen igen och trycka på testknappen 1 sek.
Felkoden ska då vara 1-1-1 Inget fel upptäckt. Om någon annan kod visas så anteckna den och utför raderingen igen.



Vilken sockel är vad?
Automatlåda
Sockel A1

Bränslesystem
Sockel A2

ABS och antispinn system (TRACS)
Sockel A3

TCU
Sockel A5

Tändsystem
Sockel A6

Kombi instrument
Sockel A7

ECC
Sockel B1

Farthållare
Sockel B2

SRS
Sockel B5

Elmanövrerad stol
Sockel B6

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Alkalinee
15 april 2015 · 138 Inlägg

Christian S
Jag vet. Hade endast en felkod, vilket var kod 1-2-1 från A2 bränslesystem. 1-2-1 innebär felaktig/defekt LMM, right? Har försökt radera felkoden, men den kommer tillbaka direkt efter. Bilen går bra, så jag förstår inte riktigt vad det är som är fel..

Mattias_Vejdeland
15 april 2015 · 329 Inlägg

Alkalinee skrev:
Christian S
Jag vet. Hade endast en felkod, vilket var kod 1-2-1 från A2 bränslesystem. 1-2-1 innebär felaktig/defekt LMM, right? Har försökt radera felkoden, men den kommer tillbaka direkt efter. Bilen går bra, så jag förstår inte riktigt vad det är som är fel..

Har du fixat lmm-monteringen och fått det tätt??

Volvo XC70 (2001)
Saab 900R (1996)
Alkalinee
16 april 2015 · 138 Inlägg

Mattias_Vejdeland skrev:

Alkalinee skrev:
Christian S
Jag vet. Hade endast en felkod, vilket var kod 1-2-1 från A2 bränslesystem. 1-2-1 innebär felaktig/defekt LMM, right? Har försökt radera felkoden, men den kommer tillbaka direkt efter. Bilen går bra, så jag förstår inte riktigt vad det är som är fel..

Har du fixat lmm-monteringen och fått det tätt??

Jag använder originala LMM delen, så ja.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang