Nollställa M50B25

Chainstep
25 maj 2015 · 18 Inlägg

Tjena! Har precis plockat ihop m50in efter bytt toppackning o slipning av ventiler osv. Skulle behöva lite hjälp med nollningen av kamaxlarna

OT markeringen är där den ska. Körnslagen längst bak på kamaxlarna pekar uppåt (i cylindrarnas håll). På kamdreven sitter de ju pilar. O dom pekar åt samma håll. (Uppåt) Ventilerna på ettans cylinder är stängda o de går att dra runt motorn för hand utan problem. O allt hamnar på samma plats efter jag dragit runt några varv. Är de rätt eller har jag missat nåt? Tack på förhand! big_smile

BMW 325i E36 "GW" (1992)
nookie Der Dildo-dirigent aus Dortmund
28 maj 2015 · 55 Inlägg

Nockarna på cyl 1 ska mötas som typ ett A om du förstår vad jag menar, nockarna på insugskam ska peka snett upp mot avgaskammen och nockarna på avgaskammen ska peka snett upp mot insugskammen och dom fyrkantiga styckena i bakända på kammarna ska ligga vågrätt med kanten som ventilkåpan ligger emot.

///M - the most powerful letter
BMW 318dM "LCI" (2016)
Baker3
28 maj 2015 · 91 Inlägg

nookie skrev:
Nockarna på cyl 1 ska mötas som typ ett A om du förstår vad jag menar, nockarna på insugskam ska peka snett upp mot avgaskammen och nockarna på avgaskammen ska peka snett upp mot insugskammen och dom fyrkantiga styckena i bakända på kammarna ska ligga vågrätt med kanten som ventilkåpan ligger emot.

Har en bild från min M52B28, antar att det ska va samma

https://www.dropbox.com/s/05vbjllcoxb7d … 4.jpg?dl=0
Det var så du menade va?

Senast redigerat av Baker3 (28 maj 2015)

BMW 325i "M-Sport" (2007)
Chainstep
31 maj 2015 · 18 Inlägg

Sjysst grabbar, då har jag gjort rätt!

BMW 325i E36 "GW" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang