Mattsvart färg på bilen

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 maj 2015 · 14 058 Inlägg

granadadr skrev:

totte1015 skrev:

Mack skrev:

Och dom egenhändigt lackade bilarna ser..bra ut i ditt tycke?

Alltså det är ju inte direkt en modern bil jag hade tänkt att lacka isåfall, en gammal opel corsa från 92, och det behöver ju inte direkt skrika "vällackat" om den

men även om bilen är gammal å halvrisig behöver den ju ej se ut som en spyhink för det?? wink tro mig jag har flertal  bilar som ej är vidare skick,, men finns ej på kartan å l pensla någon mattsvart för det wink

Näe, då är patina bättre! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
FjonkeeN93 Volkswagen <3
30 maj 2015 · 1 132 Inlägg

Vettemannen skrev:

FjonkeeN93 skrev:
Min polare lackerade min gamla polo mattsvarta med motip färg på burk. Kolla gärna in bilen, ligger under "gamla biláf"

Det finns ingen Polo under dina "Gamla bilar". Vid närmare koll så såg jag att du hade 7 bilar till under "Gamla bilar" tongue

/Benny

http://www.garaget.org/?car=318383

Allmänt körd i huvudet
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 maj 2015 · 14 058 Inlägg

FjonkeeN93 skrev:

Vettemannen skrev:

FjonkeeN93 skrev:
Min polare lackerade min gamla polo mattsvarta med motip färg på burk. Kolla gärna in bilen, ligger under "gamla biláf"

Det finns ingen Polo under dina "Gamla bilar". Vid närmare koll så såg jag att du hade 7 bilar till under "Gamla bilar" tongue

/Benny

http://www.garaget.org/?car=318383

Jo, blinda jag såg ju det senare! Haha!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
totte1015
1 juni 2015 · 464 Inlägg

Tack för svar

Men om jag har fattat det rätt, så är det ändå billigare att färga bilen mattsvart än "valfri" annan färg?

Är det lika värt att lämna in bilen på lackverkstad istället, för jag har ingen tillgång till garage eller dylikt hmm

kiiient
1 juni 2015 · 106 Inlägg

Jag sprayade min bil mattsvart för ca 3 år sen. Plockade bort alla lampor och dylikt och rengjorde hela bilen med aceton och sedan sprayade med billig mattsvart färg, gick åt 12 st burkar till den iallafall. Ser bra ut änn så länge smile
Finns att se på mina bilar smile

De va som
Mitsubishi Galant "Galanten" (1980)
Ford Fiesta 1.1 GX "Mk1" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang