4916
Sök

Problem med laddtryck volvo 945 ltt

3 182 Inlägg
12 juni 2015
Trådstartare
har som sagt min 945 ltt automat 97a, som är små vässad och har haft ett laddtryck på 1bar men nu senaste veckorna har den bara laddat 0,6, det sitter ställbar wg på som är uppskruvad, är min wg slut eller är det nåt annat som spökar.

3 182 Inlägg
13 juni 2015
Trådstartare
ingen som vet

353 Inlägg
13 juni 2015
Att kolla så att du inte har något läckage nånstanns är nog steg ett!

3 182 Inlägg
13 juni 2015
Trådstartare
fax110 skrev:

det är kollat läcker ingen stans. borde inte laddtrycket bli högre om det läcker.

353 Inlägg
14 juni 2015
pukan2 skrev:
fax110 skrev:

det är kollat läcker ingen stans. borde inte laddtrycket bli högre om det läcker.

Du har kollat efter tryckläckage och inte sugläckage antar jag? alltså provtryckt systemet och sett om trycket stannar kvar / hur länge det stannar kvar? vet inte vad som borde hända teoretiskt men jag saknade själv 0.4 bar ladd pga läckage så jag vet att man kan förlora tryck med läckage.

3 182 Inlägg
14 juni 2015
Trådstartare
fax110 skrev:
pukan2 skrev:
fax110 skrev:

Du har kollat efter tryckläckage och inte sugläckage antar jag? alltså provtryckt systemet och sett om trycket stannar kvar / hur länge det stannar kvar? vet inte vad som borde hända teoretiskt men jag saknade själv 0.4 bar ladd pga läckage så jag vet att man kan förlora tryck med läckage.

oki har inte provtryck, har gått igenom allt tagit bort alla slangar kollat efter hål/sprickor byt ut d som va dåligt. va vad det som va fel på din.

Sök