Tjena! Finns massa såna här trådar men ingen har gett mig något svar på de jag vill veta.
Har en helt vanligt gammal 740 GL -88 Som jag haft över vintern och nu mer kör runt på en åker med tillsammans med några andra kompisars gamla vinter bilar

Men de är dax o få lite mer pulver i bilen

Tänkte flytta över trubogrenrör och spridare (med motstånd) alternativt 16V spridare Lmm från en 940ltt. Har en turbo från en 740tic också som är lite större en 13c.
Ta lite olja från tryckkontakten och göra ett litet hål för retur ner i tråget
Allt värkar väldigt enkelt o smidigt precis som när man tex sätter turbo på en bmw.
Men nu till min stora fundering. Skulle ju plocka ur el eller i alla fall boxar ur den gamla donator bilen som de en gång satt en b230FK i en gång i tiden. Hur mycket strul kan de bli? Vill ju att den ska gå o funka som en vanlig 940ltt liksom i motor. Möjlighet att chippa m.m.
Hur pass bra passar 940 el (okänd årsmodell) med gamla 740 -88 Och ska jag byta box/el "vad behöver jag" kravet är bara att motor ska gå som den ska. Vorde ju trevligt om saker i mätarhuset funkar. (Kan ju flytta över mätar hus från en 940om de strular) hur blir de i övrigt? så mycket som möjligt är ju kul om de funkar. kupefläkt värme etc...
men de är inget krav. den ska inte besiktigas med denna modifikation eller liknande så de är snik snik som gäller fast de ska va funktionellt så att säga

kanske går att ha dubbla boxar. ( 1 bara för motor och mätare ) och behålla original i bilen för att behålla de få el funktioner den har att bjuda på?

Bomba med era förslag och lösningar! (vill inte höra något om att b230F inte håller. Det är sånt som märks

MVH!