Volvo v70 97-00 skulle jag rekommendera, drar dock lite mer än 0,7, men bra komfort, stort bagage, smidigt att få tag på delar o bra standard utrustning. För 20k får man en vettig bensinare.
Toyota Avensis, som richtenb nämnde, är ett oerhört trist och tråkigt alternativ, men bra bilar är det, komfortabla och tysta.
Kan bara hålla med. Bra grejer. Dock har de väghållning som en packad sköldpadda på en raketdriven skateboard. Så någon tokkörning bör inte provas men jag rekommenderar.
Annars finns Citroen C5 2.0 manuell. Går billigt och bättre än många tror.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Toyota Avensis, som richtenb nämnde, är ett oerhört trist och tråkigt alternativ, men bra bilar är det, komfortabla och tysta.
Kan bara hålla med. Bra grejer. Dock har de väghållning som en packad sköldpadda på en raketdriven skateboard. Så någon tokkörning bör inte provas men jag rekommenderar.
Annars finns Citroen C5 2.0 manuell. Går billigt och bättre än många tror.
Skriver under på C5an! Där har vi åkkomfort som inte många andra kan mäta sig med. Gashydraulisk fjädring och en snudd på perfekt sittposition. Jag gillar de separata ställbara armstöden som Citroen gjorde under de första åren med C5an. Detta är borta i nya versionen tyvärr.
Den lastar extremt bra och har smått fantastiska mått inuti för förare och 4 passagerare.