Koppla in så man kan lyssna på spotify utan en aux ingång?

robin__87
5 augusti 2015 · 184 Inlägg

Hej Tänkte köpa en ny bil som då har en sluten stereo i panelen o utan en aux ingång. Går det att göra på något sätt så att man kan koppla in telefonen o lyssna på spotify?

it_mutt Avstängd
5 augusti 2015 · 10 388 Inlägg

robin__87 skrev:
Hej Tänkte köpa en ny bil som då har en sluten stereo i panelen o utan en aux ingång. Går det att göra på något sätt så att man kan koppla in telefonen o lyssna på spotify?

Fm-sändare är ju ett alternativ (bra eller dåligt varierar)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
robin__87
5 augusti 2015 · 184 Inlägg

ok tack för svaret smile O bara det funkar så är jag nöjd

TurbOla Reservdansk
5 augusti 2015 · 6 271 Inlägg

Bluetooth?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
robin__87
5 augusti 2015 · 184 Inlägg

Jo om det funkar  så absolut.  Men såg inte  att det fanns. Är en mazda 3 mps  som jag funderar på.

it_mutt Avstängd
5 augusti 2015 · 10 388 Inlägg

robin__87 skrev:
Jo om det funkar  så absolut.  Men såg inte  att det fanns. Är en mazda 3 mps  som jag funderar på.

Bluetooth i sig är ingen garanti för att det fungerar, det kräver att bluetoothmodulen stödjer A2DP-profilen som används för musik, men inte för "prat". Man kan alltså på vissa enheter bara använda stereon som handsfree, och då inte spela upp musik (ingen aning alls om huruvida detta gäller Mazda).

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
TurbOla Reservdansk
5 augusti 2015 · 6 271 Inlägg

robin__87 skrev:
Jo om det funkar  så absolut.  Men såg inte  att det fanns. Är en mazda 3 mps  som jag funderar på.

Ah, sorry, läste fel, trodde du letade efter en stereo som kunde spela Spotify utan aux. smile

Men så du är intresserad av en bil med originalstereo där du inte vet vad det finns för ingångar?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
robin__87
5 augusti 2015 · 184 Inlägg

It_Mutt får kolla upp det.

robin__87
5 augusti 2015 · 184 Inlägg

Turbola gör det typ. O ja men det är jag. Men helst inte.  Men tycker om den. Men vill kunna  ha  spotify.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang