3395
Sök

Ny startmotor till Volkswagen Golf 1,9 GL Diesel -92

1 Inlägg
15 september 2015
Trådstartare
Hej

Jag äger en 92 årsmodell Volkswagen Golf 1,9 GL Diesel.
Igår råkade jag starta bilen samtidigt som bilen låg i första växeln,
när jag vred på tändningen så hoppade bilen starkt fram nån centimeter och efteråt så kunde jag inte starta bilen längre, där finns nog med el i bilen men när man vrider på tändningen så hör man endast ett litet ''click'' ljud och bilen försöker inte äns att starta. En vän kom ut och sa att jag hade förstörd startmotorn till bilen och vi måste putta bilen för att få igång bilen, så vi puttade bilen och bilen startade helt fint då. Efter en stund stängde jag av bilen och försökte starta bilen som vanligt men nej samma fel igen och vi var tvunga att putta bilen på nytt för att få igång det och då startade bilen igen smile. Nu behöver jag lite hjälp här med lite frågor från er Golf experter.

1. är det verkligen startmotorn som det är fel på?
2. måste jag köpa en ny startmotor eller kan jag köpa en fungerande begagnat startmotor?
3. kan jag lägga in en begagnat startmotor i min bil från en annan dieselmotor med slagvolym 1,9 från årsmodell -92 till -97 oavsett om det är en TDI eller GL (för jag hittar endast reservdelar från TDI från årsmodeller som -94, -96 och -97) eller måste det vara endast en startmotor från -92 årsmodell GL för att det ska fungera?
4. är det svårt att demontera och montera en startmotor, nått jätte viktigt jag måste tänka på om jag utför detta arbete?

Tack så jätte mycket på förhand smile
Senast redigerat av need4rspeed (15 september 2015)

Sök