4237
Sök

Spänna upp fjädern i LMM?

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
23 oktober 2015
Trådstartare
Sitter och kollar lite här på olika LMM och ser oftast så spänner vissa upp fjädern i LMM på L-Jetronic. Vad exakt får en att göra detta?

Är det för få en jämnare gång eller att den skall "fetta" vid gaspådrag så man slipper mager ryckningar eller dy.l?

Anledningen jag frågar är jag prova min lite smått trimmade Manta idag och undrar om det skulle göra nån mer skillnad i så fall. Sitter en snällare trimkam (Y12) ifrån ENEM. Under 2500rpm går att köra men över öser det på rätt bra. Upplever lite att den känns trög när man skall dra iväg på 1:an...

https://www1.garaget.org/gallery/images/153/152558/152558-3f9122e83ff95a5596656235324d453b.jpg
Senast redigerat av valle22 (23 oktober 2015)

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
26 oktober 2015
Trådstartare
Har släppt 3 hack (motsols) på kugghjulet och det är en helt annan motor på lite lägre varvtal numera och de små ryckningarna är borta nu på de högre varvtalen.

Det kom in en del tips om just att trimkammen skapar sämre vakuum på lägre varv och då går snålt. Numera så är det att klaffen i LMM öppnar lättare och fettar på när man skall gasa på smile

Märkte även upp den ursprungliga inställningen för framtida referens men dock att anmärka är att förbrukningen sticker en del när man justerat LMM på detta vis wink
Senast redigerat av valle22 (26 oktober 2015)

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

Sök