Vart hittar jag högtalarkabel i en Passat b7 2012

b0nd3n
3 december 2015 · 1 944 Inlägg

Soulman skrev:
Jag säger som Nausea. Du har fått massor med svar. Du har inte frågat om vilken färg det är på kablarna du kan använda. Om du är rädd för att lossa paneler i bilen eller har kunskapen att leta reda på de kablar du behöver för att koppla in dig ska du nog låta bli att göra detta och ta hjälp istället. Det är nämnligen väldigt enkelt att lossa och sätta tillbaka både huvudenhet och paneler.

Saknar varken kunskap eller mod för att skruva i bilen men vill som sagt undvika att riva för mycket.
därför jag frågade vart så långt bak i bilen jag kan finna högtalarkablarna. har inte bett om förslag på adaptrar och liknande.

kommer riva panelen på vänstra b-stolpen och löda in mig i kablarna där. ska försöka hitta ett elschema först så jag ser färgerna på kablarna.


Tackar för er tid.

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
Soulman
3 december 2015 · 1 271 Inlägg

Du frågade var du skulle ta signalen ifrån. Jag svarade bland annat att en adapter löser det åt dig.
Googlar du några minuter och testar dina engelskakunskaper hittar du all info du behöver.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
b0nd3n
3 december 2015 · 1 944 Inlägg

Soulman skrev:
Du frågade var du skulle ta signalen ifrån. Jag svarade bland annat att en adapter löser det åt dig.
Googlar du några minuter och testar dina engelskakunskaper hittar du all info du behöver.

det var lite därför jag skrev här, i förhoppning av att någon skulle sitta på svaret. men ingen verkar ha koll på just detta så jag får nog tillbringa tid med Google eller fara till min Volkswagen handlare.

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang