4192
Sök

Spel rattar

239 Inlägg
9 december 2015
Trådstartare
Tjenare, ämnet är spelrattar till tex pc & ps4 mm.

Sökt lite här på forumet men endast hittat om själva bilspel.

Så min fråga är :Ni som kör bilspel, vad använder ni för rattar? jag har haft en g25a och en g27a. Sitter och spanar lite på en Thrustmaster t500rs med en th8a till den. Någon som har några erfarenheter om denna eller andra rattar som ni vill dela med er om?

Seat leon cupra r -11
When the clutch drops.. the bullshit stops.

1 524 Inlägg
9 december 2015
team_larsson skrev:
Tjenare, ämnet är spelrattar till tex pc & ps4 mm.

Sökt lite här på forumet men endast hittat om själva bilspel.

Så min fråga är :Ni som kör bilspel, vad använder ni för rattar? jag har haft en g25a och en g27a. Sitter och spanar lite på en Thrustmaster t500rs med en th8a till den. Någon som har några erfarenheter om denna eller andra rattar som ni vill dela med er om?

Logitech G27 använder jag, saknar dock möjligheten att kunna använda spaken som en sekventiell låda som man kunde med g25:an
Senast redigerat av trubbelturbo (9 december 2015)

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

239 Inlägg
15 december 2015
Trådstartare
ja det är lite synd att de tog bort den, kanske fick för mycket reklamationer på lådan, vet att en kompis lämnade in sin 2 ggr pga att lådan gav upp på just den punkten. Sitter på ett annat forum och la upp en liknande tråd, och de som köpt sin en thrustmaster t500rs säger att de finns inget annat på marknades som slår den. Så man blir ju inte mindre sugen, senaste inlägget var att de osar kvalite om den. så man får väll se wink

Seat leon cupra r -11

1 524 Inlägg
15 december 2015
Thrustmastern såg fin ut, inte gratis dock, men förhoppningsvis får man vad man betalar för smile

Det enda jag har att klaga på när det gäller G27:an är ratten började kännas lite lös/glappig bara efter någon månad, inget allvarligt dock lite irriterande... Dock fungerar Force Feedback och så vidare fortfarande och jag har haft den i 4 år nu tror jag. Och en annan sak jag stör mig på är att jag inte fått dioderna till växellindikatorn att fungera på ett enda spel hittills, värdelösa är dem tongue

239 Inlägg
15 december 2015
Trådstartare
trubbelturbo skrev:
Thrustmastern såg fin ut, inte gratis dock, men förhoppningsvis får man vad man betalar för smile

Det enda jag har att klaga på när det gäller G27:an är ratten började kännas lite lös/glappig bara efter någon månad, inget allvarligt dock lite irriterande... Dock fungerar Force Feedback och så vidare fortfarande och jag har haft den i 4 år nu tror jag. Och en annan sak jag stör mig på är att jag inte fått dioderna till växellindikatorn att fungera på ett enda spel hittills, värdelösa är dem tongue

glappig efter en månad? sjukt igentligen, finns ingenstans att skruva va? så att den blir lite stummare menar jag. Fast fyra år i drif kan man ju inte klaga på måste jag säga, då vare en bra inve"steering" höhö nu fick jag till de allt wink synd att du inte fått igång diodrarna, de va ju så jäkla präktigt när de kom.

nä den är ju inte gratis direkt, nu kommer jag inte ihåg vad g29an kostar.. men tror de "bara" skilde en tusenlapp mellan den och thrustmastern. fast de kommer nog dröja en litenstund innan jag skaffar mig en ratt. måste ju köpa dator också, de blir ju aldrig av. köper ju bara en massa annat hela tiden, senast vart en bil haha xD

Seat leon cupra r -11

1 524 Inlägg
15 december 2015
team_larsson skrev:
trubbelturbo skrev:

glappig efter en månad? sjukt igentligen, finns ingenstans att skruva va? så att den blir lite stummare menar jag. Fast fyra år i drif kan man ju inte klaga på måste jag säga, då vare en bra inve"steering" höhö nu fick jag till de allt wink synd att du inte fått igång diodrarna, de va ju så jäkla präktigt när de kom.

nä den är ju inte gratis direkt, nu kommer jag inte ihåg vad g29an kostar.. men tror de "bara" skilde en tusenlapp mellan den och thrustmastern. fast de kommer nog dröja en litenstund innan jag skaffar mig en ratt. måste ju köpa dator också, de blir ju aldrig av. köper ju bara en massa annat hela tiden, senast vart en bil haha xD

Tror inte det går att skruva åt, möjligtvis om man skruvar isär hela enheten att det går att fixa, men det har jag inte lust med. Det brukar sällan går bra när jag försöker mig på sådant tongue

G29:an har jag missat helt och hållet! yikes när kom den ut? haha.

Jag är såpass nöjd med ratten att jag inte ser någon anledning att byta såvida ingen hittar på något verkligt revolutionerande. Men när den en vacker dag pajar ska jag ta en titt på en sån Thrustmaster. Aldrig sett tidigare och den verkar riktig bra. Innan var dett väl egentligen bara Logitech G25/G27 som hade 900 graders ratt och kopplingspedal + växelspak? I alla simulatorer och sånt man ser på mässor etc. så används ju nästan alltid Logitech-rattar.

Är förövrigt sugen på att skaffa någon billig joystick och bygga en ordentligt handbromsspak. Typ nått sånt här; wink

Där löste sig förövrigt problemet med "sekventiell växelspak", behöver inte vara svårare än så tongue
Senast redigerat av trubbelturbo (15 december 2015)

239 Inlägg
16 december 2015
Trådstartare
trubbelturbo skrev:
team_larsson skrev:
trubbelturbo skrev:

Tror inte det går att skruva åt, möjligtvis om man skruvar isär hela enheten att det går att fixa, men det har jag inte lust med. Det brukar sällan går bra när jag försöker mig på sådant tongue

G29:an har jag missat helt och hållet! yikes när kom den ut? haha.

Jag är såpass nöjd med ratten att jag inte ser någon anledning att byta såvida ingen hittar på något verkligt revolutionerande. Men när den en vacker dag pajar ska jag ta en titt på en sån Thrustmaster. Aldrig sett tidigare och den verkar riktig bra. Innan var dett väl egentligen bara Logitech G25/G27 som hade 900 graders ratt och kopplingspedal + växelspak? I alla simulatorer och sånt man ser på mässor etc. så används ju nästan alltid Logitech-rattar.

Är förövrigt sugen på att skaffa någon billig joystick och bygga en ordentligt handbromsspak. Typ nått sånt här; wink

Där löste sig förövrigt problemet med "sekventiell växelspak", behöver inte vara svårare än så tongue

nä man ska inte skruva isär saker hur som xD jag är lika dan, skruva isär går bra.. men de ska ju ihopp också wink

vet inte men redigt när den kom ut men jag tror de var detta året (inte säker) men den verkar rätt vettig. jag var jätte nöjd med min g25a och g27a. de var ju igentligen de två som var störst på marknaden. jag sålde min g27a pga av att jag gjorde mig av med datorn. dock låg den nerpackad i sin låda i nästan två år innan jag tog beslutet tongue

om man googlar finns de rätt bra sätt att bygga egna med hjälp av lite komponenter, en kille i från katrineholm som jag spelade med jämt byggde en egen, den kör han med än idag. så man behöver inte köpa en joystick.

haha fick inte fram filmen men ser hur han har gjort. Kör hårt! wink

Seat leon cupra r -11

Sök