Är det okej prylar jag köpt? Har ingen aning om vad som är bra...

Tez_Oldman
17 december 2015 · 6 Inlägg

Jag har byggd lite ljud när jag var ung. Ca 20 år sedan så jag kommer väl ihåg lite, men det är ju helt andra saker idag både priser och fabrikat på sakerna.
Jag har i alla fall köpt en JVC dubbeldin med blåtand etc har 2 rca utgångar. Samt Rockford Punch 6x9 samt 5.25 fram.

Då jag har fått lite återväckt intresse då min son ska börja övningköra o jag själv gillar lite hög volym, men ej prioriterat pengar på sådant sedan man skaffade villa o annat som tog all tid o pengarna behövdes på andra ställen. 
Men ska det väl bli lite ljud igen. Jag vill ju dock inte använda en månadslön för ett slutsteg som man gjorde förr. Men jag vill gärna ha bra prylar dock o köper hellre en bra bas än 2 sämre till lika värde.

Försäljaren frestade mig även att köpa ett Gas pro 80.4 steg o menade på att det var ett mycket prisvärt o bra drag som kan klara driva fram o bak högtalarna.

Har ni några kommentarer kring Gas pro 80.4 steget?
Samt Rockford Punch 6x9 & 5.25"?
Tyckte ju inte det såg ut så mycket för världen. Men jag försöker tänka på att sist jag byggde var steget till bara framsystemet avsäkrat till 75A visserligen var det väl på stenåldern. Men jag byggde av märken som Visaton, MacAudio, Hifonics på den tiden.
Idag verkar det ju som det bör vara Rockford DLS GAS etc är inte känt med de märkena  alls.
Skriv gärna några synpunkter till en lite rådvill gubbe😊

fredda_king Fotograf
17 december 2015 · 1 319 Inlägg

låter som du har varit inne på brl endast?

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
mogren150
17 december 2015 · 129 Inlägg

Gas är la lite mer budget och DLS är dyrare grejer, lite bättre kvalitet osv!
Gas är helt ok grejer tycker jag faktiskt smile

BMW E30 325 "Turbo" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang