Honda Civic Type-R EP3 förfining och uppdatering. Trim m.m

Tjo fräs! Tänkte jag skulle göra ett litet projekt med denna lilla räser, kommer enbart köras på sommaren! Bygger upp denna med tiden, bla lite effekt och bromsar/chassi :)
  • 21 Följare
  • 20 548 Visningar
  • Projektet avslutat 24 november 2016
GroundX Got N/A?
1 juni 2015 · 358 Inlägg

Dom små hållarna får du väl ner i ett bad med citronsyra? Ingen anledning att blästra smile

Honda Civic VTi EG6 "Wannabe Rare n Ricy" (1992)
BeCe
13 augusti 2015 · 364 Inlägg

Nu har det gått allt för lång tid utan uppdatering!
Men nu kommer det lite info tongue
Bromsarna har jag haft problem med sen när bytta till stålomspunna slangar och därefter spåra allt ur, oerhört mycket pengar har jag lagt ner på bilfan men tillslut kom de äntligen fan igång!

Började med att köpa en ny huvudbromscylinder från MRAuto och självklart skickade dem fel och skulle vänta ytterligare 1 vecka på den nya så jag sket i de.
Köpte en bättre begagnad på skroten i Kungälv och bytte den utan resultat.
Tänkte hmm...
Är det fel på denna också må tro, så jag tog med den till jobbet och öppnade upp den och rengjorde.
Packningarna såg som nya ut och testade den i en maskin och slutresultatet var att byta tillbaka till original (den som jag gick igenom).
Och självklart så funkade det fortfarande inte...
Bytte då ut ABS enheten och det kändes bättre i pedalen vid luftning.
Fortfarande utan resultat.
Köpte då nya bromsklossar runtom då mina fram va sketaslut tongue
Och till sist 11.000:- senare med nya bromsok H/V fram och bättre begagnat H bak så började saker hända!!
Bromstryckrt stannade big_smile
Fan vilken lättnad, nu återstår bara nya skivor sen är nästan hela bromssystemet nytt smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/49/48974/48974-7da0f0008c08f6b3e24a0326ba72327f.jpg

Sen så har jag velat köra överladdat ett bra tag!
Så de fick bli ett...
Jackson Racing kitt ^^
https://www1.garaget.org/gallery/images/49/48974/48974-951f8dfc4c9b8daea8dbf8932a63f29b.jpg

Och till bränslet blev det RC650cc big_smile

Så detta har hänt samt småpill med motorn smile
Alltid lika kul när det fungerar smile

Senast redigerat av BeCe (14 augusti 2015)

Saab 9-5 2.0T "-Blacked Out-" (2006)
BeCe
18 december 2015 · 364 Inlägg

Bilen är ombyggd till original, alla delar sålda och bilen ska säljas.

Saab 9-5 2.0T "-Blacked Out-" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang