5126
Sök

S70 T5 trimnings fundering.

847 Inlägg
23 december 2015
Trådstartare
Jag skulle behöva lite tips o tankar om min plan för min T5:a 00:a. Det första jag funderar på är hur bilen kommer bete sig om jag tar optimeringen sist. Jag kommer plocka på bsr 3" downpipe med sportkatt och 2.5" resten. Öppet filter med avskärmning. DO88 intercoolerkit med rör. Autotechs magnetventil. Kör på v-power med en skvätt triboron i så bränslet är av bra kvalitet. Optimeringen görs som sagt sist. Förmodligen några månader efter allt är monterat. Kommer det bli några problem??
Utöver detta finns det nåt mera jag kan göra för att klämma ur det sista ur motorn?? Vill helst inte byta turbo.

Hobby Fotograf
650 Inlägg
23 december 2015
Jag skulle inte satt på 3" downpipe och inte mappa bilen till att du har 3" downpipe.

847 Inlägg
23 december 2015
Trådstartare
ProXem skrev:
Jag skulle inte satt på 3" downpipe och inte mappa bilen till att du har 3" downpipe.

Det jag misstänker är att jag får laddtryckspeakar som gör att bilen bryter. Samma tanke du hade??

10 164 Inlägg
23 december 2015
Varför vänta med optimeringen är ju min första fråga ?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

847 Inlägg
23 december 2015
Trådstartare
Djo skrev:

Saker kommer monteras på lite då o då. Downpipen kom idag. Luftfiltret sitter på plats. Sen ska jag köpa intercoolern efter nyår. Magnetventilen köps nog samtidigt. Får montera när tiden finns helt enkelt under vintern och sen mappa till våren.

10 164 Inlägg
23 december 2015
mr_green skrev:
Djo skrev:

Saker kommer monteras på lite då o då. Downpipen kom idag. Luftfiltret sitter på plats. Sen ska jag köpa intercoolern efter nyår. Magnetventilen köps nog samtidigt. Får montera när tiden finns helt enkelt under vintern och sen mappa till våren.

Okej varför inte samla på dig delar boka tid för mappning och setill att få på grejerna strax innan ? kanske inte finns tid till det eller ?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

847 Inlägg
23 december 2015
Trådstartare
Djo skrev:
mr_green skrev:
Djo skrev:

Okej varför inte samla på dig delar boka tid för mappning och setill att få på grejerna strax innan ? kanske inte finns tid till det eller ?

Nä det är ju tiden o tillgång till garage som är bristfällig. Man fåe passa på dom gånger det händer. Men kör man lugnt med allt det här på så bör det ju inte vara nån fara kan jag tycka. Men jag har ju tänkt fel förr hehe.

Sök