29 december 2015
Trådstartare
Dag 7, problemet kvarstår! Det stämmer Putteliten, det går in en remote där! Är i princip 110% säker på att allting är rätt kopplat, drog också om Rca-kablar så dom ligger långt borta från alla sorters strömkablar just nu. Har kollat med multimeter och alla kablar har som sagt ström! Ska åka till en kompis ikväll och testa baslådan, hoppas att den är trasig så det inte är felkopplat i bilen.
Sammanfattning: Baslådan får jag inget liv i alls, den brummar till när jag drar ur/in 3.5 mm remoten som går till en volymratt vid förarsätet dock. Alla kablar har ström, remoten är kopplad rätt och Rca-kablarna är kopplade långt från alla strömkablar. Väldigt konstigt och jag tror nästan att baslådan jag fått är trasig.
Slutsteget fungerar bra så länge bilen är av, ljudet låter klart och fint så länge bara tändningen är på. Så fort man slår igång bilen så börjar högtalarna låta väldigt illa. Det låter inte som generatorvinande och varvtalet på motorn spelar ingen roll. Det är också väldigt konstigt då Rca-kablarna är långt ifrån strömkablarna. Bilen är en Nissan Sunny från 92, misstänker att det är generatorn som inte orkar med kanske? Men det är som sagt inget vinande ljud, utan det låter mer som att högtalarna är sprängda! Någon som har någon idé vad det kan vara? Är det generatorns fel? Kan lägga ut videoklipp om så önskas!