8762
Sök

Nätsprit :D

(none)
1 725 Inlägg
6 juni 2007
Trådstartare
Smajly skrev:
Skatten på sprit är 200:- per liter !!!! INTE BILLIGT ASSÅ!!!!. Skulle det finnas något sätt att kontrollera om den betalas eller ej skulle nätspriten tyvär bli dyrare än bolagets dricka.. Asså att man bara får ta ut en sån skatt igentligen.. sicka as.
Det gäller nog o passa på o beställa så länge det går innan dom hittar på nått sätt att kontrollera om beställare betalar skatt eller ej.

Citat aftonbladet:
För en liter 5,5-procentig öl blir den extra skatten 8,08 kronor och för en liter vin 22,08 kronor. En liter sprit skulle kosta 200,50 kronor i extra skatt att ta in – om den drivs in.
Slutcitat.

Så räknar du ut skatten: 1 liter vodka med alkoholhalten 40% räknas om till 0,4 liter ren alkohol som sedan multipliceras med skattesatsen per liter = skatt
Exempel: 1 l x 40 vol % = 0,4 l ren alkohol
0,4 l x 501,41 kr= 200,57 kr

K¤ken mad Om detta nu stämmer så får jag själv köpa min öl på tappen och spä ut dom med T-röd..big_smile

Nä, men allvarligt så är ju detta FÖR bra för att vara sant att de har godkänt detta med närsprit. Så det lär ju komma ett hinder så fort som möjligt för att göra det meningslöst igen.

Det var som en artikel jag läste i Aftonbladet: Att det hade förbjudit att sälja Folköl till folk under 25 år på ICA i norrland någonstans. Pga av all fylla av den yngre genrationen. Det är ju FAN sjukt. Ändra regler pga av det. Det spelar ingen roll HUR man än gör. Det är så jäkla lätt att få tag i sprit i alla dess åldrar så det spelar liksom ingen roll--

Jag får het enkelt smutta på den ölen jag har nu så den håller länge, länge smiletongue

--Lev i går som det vore i morgon--

3 059 Inlägg
6 juni 2007
Ja de gäller o passa på medans de lönar sig, fast å andra sidan kan de ju ta hur jevla lång tid som helst innan dom kommer på en teknik för att kontrollera och ta ut skatten.. Man ska nog inte vara orolig den närmaste tiden...

Länk till artikeln på aftonbladet..
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s … 89,00.html

Sök