Bra betalt eller trivas?

Karlzzon The One Evolution
2 juni 2007 · 1 627 Inlägg

Trivas e ju viktig men man måste överleva

Fäll ner pungen och landa
FreddeK
2 juni 2007 ·

dom som säger att lönen inte är allt tycker jag är bullshit...hade jag inte haft hyffsad lön så skulle jag ju gå och leta burkar istället eller dela ut tidningar! jag går till jobbet för pengarna...inget jag hymmlar om men har turen att ha trevliga arbetskompisar och tur är det för jobbet kan vara ganska tråkigt!

Bostrom RS
5 juni 2007 · 886 Inlägg

Axor skrev:
Ja som rubriken lyder!
Hur vill man ha det, trivas med lägre lön, eller att släpa sig till jobb varje dag o tycka att de e skit men få en bra lön den 25? sitter själv o funderar men lutar åt att trivas, pengar e inte allt o jobbet spenderar man så mycket tid på ju!

Trivas.

Focus RS
Groggmugg Beredare
5 juni 2007 · 561 Inlägg

lanred skrev:
svårt att hitta en sån grundlön... 20-25k...

NJaaaa.... Grundlön e typ de o man har ett genomsnitt på 35 än så länge detta året... Hoppas de fortsätter så..... Kör på accord vetni... big_smile

Mvh Jonas
Ford F100 "Colabilen" (1956)
lanred
6 juni 2007 · 555 Inlägg

eh? vad jobbar du som för att få 35000 i GRUNDLÖN?

haxer Proljece?
6 juni 2007 · 1 464 Inlägg

Målare rörmokare elektriker smile osv. osv.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Elvis
6 juni 2007 · 122 Inlägg

Axor skrev:
Ja som rubriken lyder!
Hur vill man ha det, trivas med lägre lön, eller att släpa sig till jobb varje dag o tycka att de e skit men få en bra lön den 25? sitter själv o funderar men lutar åt att trivas, pengar e inte allt o jobbet spenderar man så mycket tid på ju!

Du tänker helt rätt. Det tog mig tyvärr 9 år och att inse det sad

Nu lyckades jag iofs klättra fortare än jag kunde drömma om i mitt nya yrke, och ligger på ungefär samma pengar som innan. Och trivs dessutom.

Ordförande, Turbo Performance Club
V70 T5 | 740 Turbo | S70 GLT |
http://elvis.horisont.net | http://www.turboperformanceclub.com
Germax
6 juni 2007 · 12 086 Inlägg

Att vantrivas är ju onödigt, men ingen tycker väl det är skitkul o jobba.
Jag kan tänka mig många roligare jobb, kanske bättre batalda med iofs. Men är jobbet "OK" och man får en vettig lön för det så kan man ju ha roligare på fritiden! smile

Germax
6 juni 2007 · 12 086 Inlägg

lanred skrev:
svårt att hitta en sån grundlön... 20-25k...

Jasså? Leta jobb på industri, kvalificerade industriyrken ger bra betalt. Dock inte som tjänstemännen men..

lanred
6 juni 2007 · 555 Inlägg

Har några polare som har en lön på ungefär det. Men inte grundlön. Jag tycker ändå att de har bra betalt jämfört med andra industri arbeten.


Målare rörmokare elektriker
Tjänar dessa 35k i grundlön? Fan skulle gått rörmokare utbildningen. (Kollade SCB.se) Det var ingen bra genomsnittslön där på rörmokare. Mitt yrke låg på 6000 högre..

Senast redigerat av lanred (6 juni 2007)

Skaune
6 juni 2007 ·

shit va folk verkar tjäna pengar, ble gla när jag fick reda på lönen på nya stället, men jag är ju ljusår från alla! sad Man får kanske starta eget åkeri o ta ut vilken lön man vill! tongue

Jimm
6 juni 2007 · 1 661 Inlägg

Jag tycker inte man ska nöja sig med det ena... Jag har båda iallfall.. smile

COCO
6 juni 2007 · 23 Inlägg

tjänar hyffsat mycket hög lön osv. plus skoj på jobbet

BMW X6 (2009)
Audi RS4 (2006)
simpann Living in the fastlane
6 juni 2007 · 128 Inlägg

Trivsel är väldigt viktigt! Vissa jobb längtar man att gå till andra inte,
Jag tar hellre ett jobb jag älskar med 20k i lön än ett jobb jag vantrivs på där man tjänar 25k

Hansen_940
6 juni 2007 · 6 Inlägg

haxer skrev:
Målare rörmokare elektriker smile osv. osv.

Börjar som elektriker snart och så vitt jag vet är deras grundlön ca 24-25 tusen..finns inte en chans att grundlönen är 35!

TRYIT Teddan
6 juni 2007 · 2 495 Inlägg

Hansen_940 skrev:

haxer skrev:
Målare rörmokare elektriker smile osv. osv.

Börjar som elektriker snart och så vitt jag vet är deras grundlön ca 24-25 tusen..finns inte en chans att grundlönen är 35!

ja 35 000kr låter lite för bra alltså ... det är ju över 400 000kr i årslön ... istället för alla skryt månsar .. scanna in eran deklaration stryk allt utom vad eran inkomst för förra året var...

min var 0kr i sverige och jag gick 3000back ! ! ! !
däremot tjänar jag bra men tänker inte sitta här å babbla om det (har kanske gjort det i nån annan tråd)

lätt å sitta framför en dator å hävda massa saker.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang