4733
Sök

Bilstereo Ansluta ljudkablar Hjälp

4 Inlägg
5 mars 2016
Trådstartare
Idag har jag köpt en ny Volvo s60 -07 som jag skulle byta ut original stereon mot min pioneer. Efter att jag slitit ut den gamla och skruvat dit den nya så upptäckte jag att ljud kablarna inte var lika dana. jag har försökt att hitta nån adapter men hittar ingen som värkar passa. Allt annat fungerar,antenn,ström men det kommer inget ljud...
Tänkte höra om nån vet nån Adapter man kan köpa eller nån annan lösning.
finns bilder på anslutningarna på min profil
Senast redigerat av Lukass (5 mars 2016)

691 Inlägg
5 mars 2016
Närmaste BRL affär kan säkert hjälpa dig

3 181 Inlägg
5 mars 2016
Har du orginal slutsteg?
Senast redigerat av tobzter (5 mars 2016)

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
5 mars 2016
Har man inget schema över kopplingen då får man prova sig fram ..
Men det borde ju stå på radion vilka tampar som går vart, för det hade jag på min denver sktradio inköpt från netto för 6 år sedan för 400 kr.
Har man bara löst jord och plus, sen är ju resten enkelt..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

4 Inlägg
5 mars 2016
Trådstartare
närmaste BRL affär var i örebro, vilket är 2 timmar dit och 2 timmar tillbaks.... men om nån vet nån annan affär närmare Stockholm-nyköpings området så skulle jag vara tacksam.

Det är ljudkablarna mellan stereon och bilen, kommer inget ljud huvud taget ur original högtalarna. jag ska koppla in ett slutsteg från min gamla s40 där jag hade stereon sittandes förut. vad de heter och vad de är för typ har jag inte i huvudet.

det är ju inga lösa kablar utan 3 kopplingar som inte passar. 2 från bilen vilket är som två runda socklar eller vad man ska kalla de. sen in i stereon är det en ensam bredare koppling, tyvärr vet jag inte de rätta namnen på grejerna.

ett alternativ är vill att klippa av de två från bilen och skarva med en koppling som passar från biltema. sen om det går och att det inte blir störningar i ljudet innan jag tar fram saxen skulle jag gärna veta om nån annan har gjort det tidigare

1 786 Inlägg
5 mars 2016
Är remote inkopplad så originalstegen får ström när du slår på stereon?

4 Inlägg
5 mars 2016
Trådstartare
hmmmmm nu när du säger så.... jag klippte av en sladd som var extra till extra slutsteget, det såg ut så i s40 och jag tänkte att det borde ju vara lika i andra. men det kanske var fel sladd...ska prova ikväll eller imorn att skarva till baks. om det funkar så är frågan vart jag drar power kabeln till nya slusteget...

4 Inlägg
5 mars 2016
Trådstartare
det funkade inte men jag hittade nog felet, de jag trodde var ljudkablar är nog kablar var data av nåt slag. kan  vara baksensorn som var inkopplad i gamla stereons display. I själva verket värkar ljudkablarna vara inkopplad i samma ISO kontakt som strömsladdarna, och då behöver jag bara hitta en adapter från en stor ISO till två små ISO (som sagt kan inte rätta namnen på grejerna)

Sök