4205
Sök

Laga fuktig tattarthermos

österbybruk
267 Inlägg
4 mars 2016
Trådstartare
har någon något tips på hur man enklast byter bärande reglar i en polar 520 1987.
vänster fram hörn mellan framruta och golv är helt rutten, yttre aluminiumlisten släppte helt igår när jag körde hem i regnet från malmköping till östhammar.
golvet är mjukt 15cm från hörnet, så stödbenet får man vara försiktig med...
även längsgående reglar vänster sida vid fönster och golv är mjuka ca 1meter...
är det bara att ersätta det genomruttna i hörnet med byggplywood och pl400? eller rolla den mattsvart och sälja som suparvagn för 15000... köpte den för ett år sedan för 26, då var den helt torr, dock var golvet vä fram och vä bak mörkt men hårt ca 10 15 cm i fyrkant. helt torr och hård på insidan.

tips på bättre vagn för max 40 000kr..minst 5 meter,max 1400kg.
är nyare polar bättre tätade? eller kabe, cabby, fjällvagnen? då jag jobbar på annan ort lite då och då måste jag ha en vintervagn som håller att köra i snöslask och bo i 25 minus.
ska ta lite bilder på eländet i morgon.
p.s bodde i vagnen denna vecka utan att känna av mögel och liknande. brukar klia i halsen och lukta potatis när jag är i gamla mögelvagnar.

Att Trimma en Volvo Är som att Smiska en Gris!
Keep on cruising! -Or burn out!

österbybruk
267 Inlägg
7 mars 2016
Trådstartare
Har löst problemet!  Köpte en polar 520 1999... Till den gamla vagnen ska jag hyra en avfuktare för stora källare. Den drar ut fukt till 20% luftfuktighet,  då torkar möglet ihjäl hoppas jag...

Att Trimma en Volvo Är som att Smiska en Gris!
Keep on cruising! -Or burn out!

Sök