Tyvärr, så får det bli att kapa fjädrarna på min BMW nu innan elmia, då min ena coilover inte hinner komma, och jag inte vill åka hög bil, det är alltså min sista utväg, så inga kommentarer om hur dumt det är, för det vet jag redan!
Det gäller en BMW E39 530D -01, sitter det konade fjädrar eller är det bara till att kapa, samt hur mycket blir lagom till 19" med 225/35 / 255/35?
På bilden är det Coils som gick & sänka ca 17-20mm till.
Koniska så kapa går tyvärr inte, du kan dock kapa å svetsa fast en vinkel i koppen så inte fjädern kan åka av, går som nödlösning men om ja rekommenderar det? Inte direkt.
Koniska så kapa går tyvärr inte, du kan dock kapa å svetsa fast en vinkel i koppen så inte fjädern kan åka av, går som nödlösning men om ja rekommenderar det? Inte direkt.
Kollade nyss och såg ut som den var endast konad nertill men det borde vell gå att kapa uppifrån men det kanske var det du menade?
andreasantonsson skrev:
Tyfors skrev:
Kollade nyss och såg ut som den var endast konad nertill men det borde vell gå att kapa uppifrån men det kanske var det du menade?
Ja misstänkte från början att du mena fram så va fram ja skrev om
Nu vart ja lite osäker om den är konisk upptill oxå, försöker komma på hur den ser ut. Men neråt är den konisk.
Min fjäder gick av nertill vilket blev katastrof ja hade panik te jobbe så då blev de å svetsa ett plattjärn å svetsa fjädern i den så fjädern inte kunna hoppa av.
Men för att återgå till hur den är konisk upptill så kan ja gå ner å titta om ja har ett original ben kvar så kan ja titta hur den ser ut upptill