TILL ALLA PÅ GARAGET! spam/virus/o sånt

lowsnuff
29 april 2016 · 210 Inlägg

Hej alla!

fick precis ett mail från noreply@garaget.org att en användare "jessezinger" har kontaktat mig.
i mailet står det att den här personen är intresserad av mig och att jag borde kontakta henne på hennes outlookadres för att få reda på vad han/hon vill.

Jag misstänker att detta är ett försök till att få folk att klicka på länkar som innehåller virus så håll utkik och svara inte på skräp.

föreslår att om en moderator eller liknande ser detta kanske tar en titt på användaren i fråga och ser om det kanske ska stängas av.

puss hej!

//Dennis (jobbar med IT)

Wolf_89 Wolf_89
29 april 2016 · 446 Inlägg

Har fått från den personen oxå. Och håller med.
Skriv inte till personen och gå inte in på några länkar. Stor risk för virus och annat skit.

Edit: Texten i meddelandet.
Hello Dear,
How are you doing today,i went through your profile and I am interested in you,my name is jesse ,I would like you to contact me so i we tell you why i contacted you,please email me in my inbox( jesse_zinge@outlook.com )

Trevlig helg på er.

//Henke/Wolf_89

Senast redigerat av Wolf_89 (29 april 2016)

Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.
lowsnuff
29 april 2016 · 210 Inlägg

användaren i mitt fall verkar vara avstängd nu allafall. snabbt jöbbat av garaget! trevlig helg alla!

MarkusLeijstrom
29 april 2016 · 12 Inlägg

lowsnuff skrev:
Hej alla!

fick precis ett mail från noreply@garaget.org att en användare "jessezinger" har kontaktat mig.
i mailet står det att den här personen är intresserad av mig och att jag borde kontakta henne på hennes outlookadres för att få reda på vad han/hon vill.

Jag misstänker att detta är ett försök till att få folk att klicka på länkar som innehåller virus så håll utkik och svara inte på skräp.

föreslår att om en moderator eller liknande ser detta kanske tar en titt på användaren i fråga och ser om det kanske ska stängas av.

puss hej!

//Dennis (jobbar med IT)

Fick det mailet idag och började med att söka på användaren innan jag klickade på länken. Det kom då upp att användaren var avstängd. Bra att du tog upp det här problemet så folk inte får virus å liknande.

Tired of german techno? Try some swedish metal
Volvo 244 GL "Stridsvagnen" (1981)
granadadr
1 maj 2016 · 7 286 Inlägg

kastade den direkt när jag fick dyngan,, wink

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang