Från högerstyrd till vänsterstyrd!?

Seth
15 oktober 2008 · 3 354 Inlägg

vet det. på sätt o vis så hade jag nästan velat att den hette det.
Lite OT: konstigt att den kallas r35 när det redan finns en r35 skyline.
Visserligen så liknar de varandra


https://www1.garaget.org/gallery/archive/55885/484266_4kgjth.jpg
r35 skyline


https://www1.garaget.org/gallery/archive/55885/484267_1jqbqo.jpg
Nissan GTR

Senast redigerat av Seth (15 oktober 2008)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Driftergrabbs
23 oktober 2011 · 29 Inlägg

LoFET skrev:

twin_cam skrev:
Hört vad lokala nissanverkstaden tar?
Dom kan definitivt göra det, och med originaldelar med så att det blir skrammelfritt... Men priset...

jobbar på nissan och kan garantera att vi inte skulle göra det. finns inga delar och därför måste man kombinera från andra modeller samt spec bygga lite vilket gör att det inte blir bra passform mm.

Hej tänker starta denna tråd igen vilka delar va de man skulle ha för o bygga om från höger till vänster använder man sig av maxima delar ?? Mvh Dennis

KHRacing
23 oktober 2011 ·

745tic_Dennis skrev:

LoFET skrev:

twin_cam skrev:
Hört vad lokala nissanverkstaden tar?
Dom kan definitivt göra det, och med originaldelar med så att det blir skrammelfritt... Men priset...

jobbar på nissan och kan garantera att vi inte skulle göra det. finns inga delar och därför måste man kombinera från andra modeller samt spec bygga lite vilket gör att det inte blir bra passform mm.

Hej tänker starta denna tråd igen vilka delar va de man skulle ha för o bygga om från höger till vänster använder man sig av maxima delar ?? Mvh Dennis

krockbalk, styrväxel, rattstång, instrument, infästningar bromsrör, pedalställ, mkt mera än man tror.

Senast redigerat av KHRacing (23 oktober 2011)

940R
24 oktober 2011 · 1 567 Inlägg

En fråga bara i all välmening till er högerälskande skyliners wink

Om man vänder på det istället låt oss säga att 99% av alla skyline:s var vänsterstyrda hade ni ändå påstått att högerstyrt är det ända rätta att äga/köra??

Senast redigerat av 940R (24 oktober 2011)

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
KeZZeb
18 juni 2012 · 397 Inlägg

ni lär byta växel låda också smile

kolla gärna in mina 2 s13 projekt,
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=256238 drifting projekt med bodykit
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 27&p=1 drifting projekt med bur bygge och gt35 turbo, står still just nu, så in och ta en titt nu!!
Mack Forum- och sitemoderator
18 juni 2012 · 26 149 Inlägg

KeZZeb skrev:
ni lär byta växel låda också smile

Varför då..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
KeZZeb
18 juni 2012 · 397 Inlägg

Mack skrev:

KeZZeb skrev:
ni lär byta växel låda också smile

Varför då..?

måste och måste, måste man inte men om man inte vill ha ettan längst upp till höger och baken på 2an så bör man byta? rätta mig om jag har fel ?

kolla gärna in mina 2 s13 projekt,
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=256238 drifting projekt med bodykit
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 27&p=1 drifting projekt med bur bygge och gt35 turbo, står still just nu, så in och ta en titt nu!!
Mack Forum- och sitemoderator
18 juni 2012 · 26 149 Inlägg

KeZZeb skrev:

Mack skrev:

KeZZeb skrev:
ni lär byta växel låda också smile

Varför då..?

måste och måste, måste man inte men om man inte vill ha ettan längst upp till höger och baken på 2an så bör man byta? rätta mig om jag har fel ?

Någon får rätta mig om jag har fel, men det är väl ingen skillnad på växellådorna/lägena oavsett vilken sida man sitter på..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
KeZZeb
18 juni 2012 · 397 Inlägg

Mack skrev:

KeZZeb skrev:

Mack skrev:

Varför då..?

måste och måste, måste man inte men om man inte vill ha ettan längst upp till höger och baken på 2an så bör man byta? rätta mig om jag har fel ?

Någon får rätta mig om jag har fel, men det är väl ingen skillnad på växellådorna/lägena oavsett vilken sida man sitter på..?

jag tror är skillnad på h och v, växel låda
men jag är inte 100% säker för har aldrig suttit i en högerstyrd bil,

men en polare byggde om från höger till vänster styrd på en s14 och då bytte han växellåda, och de gick inte på mer en 10000 att bygga om från höger till vänster styrd smile

kolla gärna in mina 2 s13 projekt,
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=256238 drifting projekt med bodykit
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 27&p=1 drifting projekt med bur bygge och gt35 turbo, står still just nu, så in och ta en titt nu!!
Mack Forum- och sitemoderator
18 juni 2012 · 26 149 Inlägg

KeZZeb skrev:

Mack skrev:

KeZZeb skrev:

måste och måste, måste man inte men om man inte vill ha ettan längst upp till höger och baken på 2an så bör man byta? rätta mig om jag har fel ?

Någon får rätta mig om jag har fel, men det är väl ingen skillnad på växellådorna/lägena oavsett vilken sida man sitter på..?

jag tror är skillnad på h och v, växel låda
men jag är inte 100% säker för har aldrig suttit i en högerstyrd bil,

men en polare byggde om från höger till vänster styrd på en s14 och då bytte han växellåda, och de gick inte på mer en 10000 att bygga om från höger till vänster styrd smile

Nu har jag inte kört en bil som är högerstyrd och manuell - har bara kört högerstyrt och automat -  men rent logiskt - och om man tittar på filmer från tex Japan eller England - så är det ingen skillnad på växellådorna. Ettan är normalt sett uppe till vänster, oavsett höger eller vänsterstyrt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Aerodynamik ...
18 juni 2012 · 7 120 Inlägg

Det är ingen skillnad på växellådorna på höger och vänstyrda bilar. Inte på någon Nissan "sportbil" iaf.

KHRacing
18 juni 2012 ·

KeZZeb skrev:

Mack skrev:

KeZZeb skrev:

måste och måste, måste man inte men om man inte vill ha ettan längst upp till höger och baken på 2an så bör man byta? rätta mig om jag har fel ?

Någon får rätta mig om jag har fel, men det är väl ingen skillnad på växellådorna/lägena oavsett vilken sida man sitter på..?

jag tror är skillnad på h och v, växel låda
men jag är inte 100% säker för har aldrig suttit i en högerstyrd bil,

men en polare byggde om från höger till vänster styrd på en s14 och då bytte han växellåda, och de gick inte på mer en 10000 att bygga om från höger till vänster styrd smile

Han bytte inte v-lådan av den orsaken som inte ens finns, var någon annan orsak. visa högerstyrda fordon har annan vinkel på spaken, det är allt typ.

10k för ett byte, då gjorde han allt själv & använde det billigaste han hittade kan jag säga.

KeZZeb
18 juni 2012 · 397 Inlägg

KHRacing skrev:

KeZZeb skrev:

Mack skrev:

Någon får rätta mig om jag har fel, men det är väl ingen skillnad på växellådorna/lägena oavsett vilken sida man sitter på..?

jag tror är skillnad på h och v, växel låda
men jag är inte 100% säker för har aldrig suttit i en högerstyrd bil,

men en polare byggde om från höger till vänster styrd på en s14 och då bytte han växellåda, och de gick inte på mer en 10000 att bygga om från höger till vänster styrd smile

Han bytte inte v-lådan av den orsaken som inte ens finns, var någon annan orsak. visa högerstyrda fordon har annan vinkel på spaken, det är allt typ.

10k för ett byte, då gjorde han allt själv & använde det billigaste han hittade kan jag säga.

o fan så pass men de va nått med styrningen som han va tvungen att byta den i alla fall, ja han gjorde allt själv ja ha köpte en av kapad s14 för 10000kr sen sålde han motorn för 7000kr

kolla gärna in mina 2 s13 projekt,
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=256238 drifting projekt med bodykit
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 27&p=1 drifting projekt med bur bygge och gt35 turbo, står still just nu, så in och ta en titt nu!!
Paulius
21 maj 2016 · 1 Inlägg

Dear sirs, Im looking for information is it legal to change position of driving wheel in Sweden? Im willing to buy Forester STI, but cant drive right wheel cars smile Because e.g in my country (Lithuania) there are a lot shops or private persons which are able to change position of driving wheel but its illegal to drive such a cars in traffic. So how its in Sweden?
Btw, if someone needs to swap the wheel position- I have the contacts.

Senast redigerat av Paulius (21 maj 2016)

Christian S
21 maj 2016 · 4 816 Inlägg

Paulius skrev:
Dear sirs, Im looking for information is it legal to change position of driving wheel in Sweden? Im willing to buy Forester STI, but cant drive right wheel cars smile Because e.g in my country (Lithuania) there are a lot shops or private persons which are able to change position of driving wheel but its illegal to drive such a cars in traffic. So how its in Sweden?
Btw, if someone needs to swap the wheel position- I have the contacts.

in sweden it dosent matter which side the steering weel is.
it take less then a day to gett used to drive a right hand car.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang