2874
Sök

V7 D5-04 Är det möjligt att kopplingen tappar dragläget?

105 Inlägg
16 maj 2016
Trådstartare
Alltså, jag står still och håller vänsterfoten på  kopplingspedalen. Plötsligt hoppar bilen framåt och det blir "kärringstopp" trots att jag ej släppt kopplingen. Vad kan det vara för fel? Detta hände igår men sedan dess har kopplingen varit som vanligt. Vad kan det bero på?

330 Inlägg
18 maj 2016
Det ska ju vara sjukt dåligt, men... urtrampningslager? Det borde dock låta illa med kopplingen uppe i så fall.
B!

5 914 Inlägg
18 maj 2016
Låter som problem med kopplingshydrauliken, antingen slacvylindern eller huvudcylindern.
När du då håller pedalen nedtryckt så smiter bromsvätskan emellan tätningarna och du tappar då trycket.

Det underliga är då att det bara hänt en gång, pedalen brukar kännas skum och kopplingen brukar ta väldigt långt ner då också.

105 Inlägg
21 maj 2016
Trådstartare
Tack för svar, slavcylinder bytt och nu är allt som det ska. Upplevde att den tog långt nere efter händelsen också.

7 774 Inlägg
21 maj 2016
simlar skrev:
Låter som problem med kopplingshydrauliken, antingen slacvylindern eller huvudcylindern.
När du då håller pedalen nedtryckt så smiter bromsvätskan emellan tätningarna och du tappar då trycket.

Det underliga är då att det bara hänt en gång, pedalen brukar kännas skum och kopplingen brukar ta väldigt långt ner då också.

Även min teori.
Har haft samma problem.

Sök