2885
Sök

Volvo 850 GLT/T5 Startspärr ??

273 Inlägg
4 juni 2016
Trådstartare
Tänkte fråga om det sitter startspärr på Volvo 850 GLT och i vilka årgångar eller hur man kan se om det sitter startspärr eller inte.. ?

Tanken är alltså för hur vida man skulle kunna ta motor och elkablar och boxar för att sätta i en annan kaross och kunna få igång motorn.. utan startspärr.
Senast redigerat av Lommen (4 juni 2016)

2 452 Inlägg
4 juni 2016
startspärr blir du ju av med när du chippar om vi pratar 96-97...o 92-95 hade ingen startspärr

döden kommer tillbaka

273 Inlägg
4 juni 2016
Trådstartare
turbodeath skrev:
startspärr blir du ju av med när du chippar om vi pratar 96-97...o 92-95 hade ingen startspärr

Har inga planer på att chippa i nuläget, men så 92-95 är det fritt fram, så man får igång grejerna i annan kaross ?

273 Inlägg
4 juni 2016
Trådstartare
Så om jag får tag på tex en 850/855 T5 av årgång 1995 så sitter det ingen startspärr på den alltså ? och fritt fram att lägga i vilken annan bil som helst grejerna passar i o går att få igång ?

2 452 Inlägg
4 juni 2016
nu pratar du om en t5a o där finns startspärr på vissa boxar...innan frågade du om glt så vad är det du skall göra ...flytta över glt grejer i en t5a eller vad?

döden kommer tillbaka

273 Inlägg
4 juni 2016
Trådstartare
turbodeath skrev:
nu pratar du om en t5a o där finns startspärr på vissa boxar...innan frågade du om glt så vad är det du skall göra ...flytta över glt grejer i en t5a eller vad?

Sorry.. nu menar jag T5.. årgång 1995, vilka är det som har startspärr där ? så jag inte köper nån bil som inte går använda..

273 Inlägg
4 juni 2016
Trådstartare
Om jag säger som så här, jag har tagit reda på vilka styrboxar som inte har startspärr, lär ska vara nummer 548, 549, 074, om jag får tag på en bil med annat nummer så borde man väl kunna byta boxen till en som har nån av ovan angivna nummer o bilen borde gå igång ? fast är det skillnad på Manuell låda och Automat ? När det kommer till styrboxen alltså.. ?

2 452 Inlägg
4 juni 2016
ja det är skillnad på box till låda....från manuell till automat så blir det knas med växlingar,men går bra från automat till manuell....

döden kommer tillbaka

273 Inlägg
4 juni 2016
Trådstartare
turbodeath skrev:
ja det är skillnad på box till låda....från manuell till automat så blir det knas med växlingar,men går bra från automat till manuell....

Ja precis, då hänger jag med, blivit mycket tänkar fram och tillbaka nu, men tror jag ska försöka få tag på en Manuell låda istället eftersom jag blir mer och mer avrådd att köra med automat, dessutom har jag fått tag på en kabelhärva som är färdig att användas till manuell, samt att det är ju mycket coolare med manuell dessutom..

Sök