2963
Sök

Har alla bilfirmor sina bilar ute på deras hemsida?

JFfoto
4 juni 2016
Trådstartare
Vad har ni för erfarenheter utav det? Dom nya som dom precis köpt in förstår jag att dom kanske inte hunnit, men om det är vanligt att dom medvetet inte lägger upp vissa bilar? För det är så att jag söker bil, och kanske man ska åka runt och kolla också och inte bara på hemsidorna?

10 165 Inlägg
4 juni 2016
JFfoto skrev:
Vad har ni för erfarenheter utav det? Dom nya som dom precis köpt in förstår jag att dom kanske inte hunnit, men om det är vanligt att dom medvetet inte lägger upp vissa bilar? För det är så att jag söker bil, och kanske man ska åka runt och kolla också och inte bara på hemsidorna?

Dom större hinner nog inte lägga ut allt sen finns det ju "sämre" bilar som dom kanske säljer lite på baksidan som gds objekt för det inte är bilar dom vill vissa utåt. för att det inte passar företagets image.

du kan ju även ringa och fråga om dom har eller kanske har något på väg in som passar dig.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Forummoderator
18 358 Inlägg
5 juni 2016
Djo skrev:
JFfoto skrev:

Dom större hinner nog inte lägga ut allt sen finns det ju "sämre" bilar som dom kanske säljer lite på baksidan som gds objekt för det inte är bilar dom vill vissa utåt. för att det inte passar företagets image.

du kan ju även ringa och fråga om dom har eller kanske har något på väg in som passar dig.

Så är det. Jobbat som bilhandlare. GDS-bilar läggs inte ut. Men bilar för över 30000 brukar i regel läggas ut. Beror som sagt på typ av handlare.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

JFfoto
13 juni 2016
Trådstartare
Tackar för svaren. Kan passa på att fråga en till sak här.

Är det vanligt att firmor kan leta på den bil man vill ha? Om dom åker och köper t.e.x utav en privatperson eller något? Tänker att det kan ju löna sig för dom då det är billigare privat oftast.

Någon som testat att fråga? kan testa själv, men allt har stängt nu och tänkte åka till firma imorgon isåfall, får mer seriöst intryck istället för att ringa bara.

Forummoderator
18 358 Inlägg
14 juni 2016
JFfoto skrev:
Tackar för svaren. Kan passa på att fråga en till sak här.

Är det vanligt att firmor kan leta på den bil man vill ha? Om dom åker och köper t.e.x utav en privatperson eller något? Tänker att det kan ju löna sig för dom då det är billigare privat oftast.

Någon som testat att fråga? kan testa själv, men allt har stängt nu och tänkte åka till firma imorgon isåfall, får mer seriöst intryck istället för att ringa bara.

Ja och nej. En specialbil så händer det. En kille hade en Audi R8 och han ringde en firma som säljer just dyra lyxbilar. De blev väldigt glada då en kund ville ha just en sådan. Han fick bra betalt. En vanlig V70 så nej.

De säljer bilar de byter in. Inbytespriset är oftast rätt uselt och därför kan de tjäna bra på den bilen. De jagar inte upp en helt vanlig bil för kunden då de måste stångas med en försäljare som vet vad den är värd. Sen kan de förvisso lägga på 5000:- men det är inte värt besväret då det måste lämna garanti.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök