it_mutt
Avstängd
16 juni 2016
· 10 388 Inlägg
MasterCar skrev:
it_mutt skrev:
OM inte lådan är servad som den ska, så vänd och gå där ifrån med raska steg.
CVT:n klarar åtminstone 255hp & 330-något-Nm, då det är vad 3.2:an har (nu är den väl iofs vanligast med quattro, och då har den tiptronic, men den finns ju som tvåhjulsdriven också och har då cvt:n)
Så, vad slänger den där ut?
Importerad är väl inte alltid en fördel. Själv saknar jag strålkastarspolningen mer än jag någonsin kunde tro att jag skulle göra ex.vis.
Haha, det kommer jag göra om serviceboken inte är komplett om man säger så eller om dokumentation saknas. Vid 6000 mil skall oljan för växellådan bytas första gången om jag inte har fel. Om det inte står att den är bytt i serviceboken då åker jag därifrån.
Jag har läst på flera forum att lådan inte håller mer än 310 Nm, är detta sant ? Säljaren säger att den är KCR chippad till 163 hk och med BEGRÄNSAD moment, exakta moment vet jag inte .
Yes, 6000mil mellan gångerna på oljebyte i lådan, stämmer bra det.
Jag -har för- mig att 3.2:an har 330Nm, eller om det t.o.m. är 360Nm, och som sagt, där sitter den, så man får väl anta att den håller för det, men, dieselkärrorna brukar ju ha mycket vrid. Min A4:a (155hk) har ju 310Nm (nu sitter det ju visserligen en spansk låda i den och inte en automatare), och med det sagt bör det ju iaf vara "på gränsen" till vad lådan isf vill vara med om.
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!