Hej alla har en fråga. Ska byta topplocks packning o de på våran vento. Det är 1.8 adz. De jag undrar om jag spolar rent systemet är mestadels vatten nu men ska spola rent helt. Kan jag byta till g12+? De står att de ska va g11
Buy It Build It Tune It Brake It And Repair It ;)
Jag gasar tills de rasar för volvo håller fan inte för de rasar ;)
Hej alla har en fråga. Ska byta topplocks packning o de på våran vento. Det är 1.8 adz. De jag undrar om jag spolar rent systemet är mestadels vatten nu men ska spola rent helt. Kan jag byta till g12+? De står att de ska va g11
Om du får ut alla g11 så absolut.
Finns faktiskt G12+ som är blandbar med G11 dock. Står isf på flaskan/dunken.
Själv hade jag kört på vad som rekommenderas till bilen.
(G11 är väl för gjutjärnsmotorer medan G12 (och G12+) är för att skona aluminiummotorer har jag för mig)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Hej oki ja jag tänkte spola rent hela systemet. Läst lite olika en del rekommendera en del inte så vet inte vad man ska gå på. För g11 har ju bara ett rostskydd i 2år och g12+ 5år
Buy It Build It Tune It Brake It And Repair It ;)
Jag gasar tills de rasar för volvo håller fan inte för de rasar ;)
Hej oki ja jag tänkte spola rent hela systemet. Läst lite olika en del rekommendera en del inte så vet inte vad man ska gå på. För g11 har ju bara ett rostskydd i 2år och g12+ 5år
Stämmer säkert, G12 är ju en longlifeglykol, G12+ är ju en vidareutveckling på denna
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!