Andra bil, golf evo civic

ricer
18 juni 2016 · 7 Inlägg

Tjena, börjar fundera på andra bil som ska införskaffas i höst/vinter.

Av erfarenhet av min första bil ska de bli NOLL trimning av motor i nästa bil, jag har insett att jag kör bil väldigt hårt och då ska pengar läggas på däck och bromsar.

De bilar jag funderar på är evo (1-3, 5-6), golf (helst r32 eller annan med haldex), civic (eg6 eller ek4).

Evo verkar snabbast och roligast, men samtidigt är jag lite orolig över ekonomin att äga en sådan bil, försäkring osv. Det som oroar mig är att jag hört massa där diffar och grejjer pajar.

Det som lockar med golfen är komforten och premium känslan, men det kanske man tröttnar på vad vet jag. Motorljudet lockar också, annars är väl detta egentligen det tråkigaste och långsammaste alternativet.

Civicen verkar ju klart det bästa alternativet ekonomiskt, och de är ju bara o riva ut inredning sätta i sportstol och ratt så har man en liten racerbil. Dock så kör jag redan framhjul o de är ju lite tråkigt att inte kunna sladda, inte för de är jätte lätt med fyrhjul men då kan man iaf ha kul på vinter och på grusvägar.

Sen har jag lite funderingar på RenaultSport Megane r26, 200+ häst, ganska lätt och kommer med LSD-diff som standard, låter ju inte helt fel även om den är FWD. Enda med denna är att jag tycker den ser hemskt ful ut.

Vilken av dessa bilar skulle ni köra på?

torsen
18 juni 2016 · 7 257 Inlägg

Civic.cool

mr_green
18 juni 2016 · 847 Inlägg

En R32 hade nog jag satsat på. Kommer inte ihåg från vilken årsmodell dom fick bättre motor. Men det hjälper google dig med ;-)

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang