Köpråd tv, märke Hitachi

CC72
3 juli 2016 · 1 661 Inlägg

Ska eventuellt köpa en ny tv och märket Hitachi har fångat min uppmärksamhet.

Jag ser idag bara på tv genom kabel så är inte bortskämd med någon superbra bild. Spelar tv-spel lite då och då med mitt ps3. Kör annars bara Apple-tv och vanlig tv.

Någon här som har en hitachi i storleken 42-55"? Hur är kvalitén?
Sega att byta kanal eller gå det snabbt?

Hade en 60" Lg förut och där gick kanalbytena som sirap...

Muttley
6 juli 2016 ·

Märklig LG du hade.  Mina föräldrar köpte i helgen en LG 55" och de går fruktansvärt fort att byta kanaler.   Min LG 42" som är 8 år gammal är lite slöare men ändå hyggligt snabb wink

Säkert inget fel, har du inte åkt och kollat på den i verkligheten?

Crxkoffe
7 juli 2016 · 847 Inlägg

Farsan har en Hitachi runt 50" nånting. Jag har inte provat den så jätte mycket. Men de gånger jag varit där när vi kollat lite på tv. Så tycker jag inte att man ska klaga. Mycket tv för pengarna, Bra bild och har inte märkt att det är något vidare segt att byta kanal på. smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
CC72
7 juli 2016 · 1 661 Inlägg

Har inte hunnit kika på någon än men en kompis hade en Andersson 50" när dom kom ut och den var helt okej för dom pengarna. Köper ändå en ny tv ungefär vart femte år.

Crxkoffe
7 juli 2016 · 847 Inlägg

Okej. Ja andersson är inga dumma grejer. Har en 40" Andersson själv. Säkert haft den i hmm.. Kanske 5-6 år? Och fungerar helt felfritt än och inte ett enda fel. Riktigt bra grejer det med för grymma priser. Ja menar varför köpa en tv för 30+k när man får en grym tv för 5-10k

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Muttley
7 juli 2016 ·

Crxkoffe skrev:
Okej. Ja andersson är inga dumma grejer. Har en 40" Andersson själv. Säkert haft den i hmm.. Kanske 5-6 år? Och fungerar helt felfritt än och inte ett enda fel. Riktigt bra grejer det med för grymma priser. Ja menar varför köpa en tv för 30+k när man får en grym tv för 5-10k

Då priserna bara rasar på tv apparater så tror jag inte de är så många som köper en tv för över 30 idag smile   Du får en mycket fin med 4k pekfjärr, smart led LG 55" för text 6800 kr idag.

Kan nästan slå vad om att Oled om ett par år är nere i de prisklasserna med.

Crxkoffe
8 juli 2016 · 847 Inlägg

tkd_rille skrev:

Crxkoffe skrev:
Okej. Ja andersson är inga dumma grejer. Har en 40" Andersson själv. Säkert haft den i hmm.. Kanske 5-6 år? Och fungerar helt felfritt än och inte ett enda fel. Riktigt bra grejer det med för grymma priser. Ja menar varför köpa en tv för 30+k när man får en grym tv för 5-10k

Då priserna bara rasar på tv apparater så tror jag inte de är så många som köper en tv för över 30 idag smile   Du får en mycket fin med 4k pekfjärr, smart led LG 55" för text 6800 kr idag.

Kan nästan slå vad om att Oled om ett par år är nere i de prisklasserna med.

Det finns dom som gör tro mej. Har sett många vagnar med sånna dyra tv apparater på wink

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Muttley
8 juli 2016 ·

Crxkoffe skrev:

tkd_rille skrev:

Crxkoffe skrev:
Okej. Ja andersson är inga dumma grejer. Har en 40" Andersson själv. Säkert haft den i hmm.. Kanske 5-6 år? Och fungerar helt felfritt än och inte ett enda fel. Riktigt bra grejer det med för grymma priser. Ja menar varför köpa en tv för 30+k när man får en grym tv för 5-10k

Då priserna bara rasar på tv apparater så tror jag inte de är så många som köper en tv för över 30 idag smile   Du får en mycket fin med 4k pekfjärr, smart led LG 55" för text 6800 kr idag.

Kan nästan slå vad om att Oled om ett par år är nere i de prisklasserna med.

Det finns dom som gör tro mej. Har sett många vagnar med sånna dyra tv apparater på wink

Ja jag sa ju inte att de inte fanns. Men knappast så många smile  Bara de som har mycket pengar eller är dumma nog att låna till en tv.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
9 juli 2016 · 17 552 Inlägg

Köpte en Samsung 55" för snart 2 år sedan. UHD 8000-serien. Knivskarp bild och bra fart på internet i den. De flesta apparater som säljs idag har skärmar från Samsung eller Sony. Resten i burken är tillverkarnas egna programvara/moderkort. Så sikta på dessa märken.  Röst och handstyrning fungerar men inget man behöver eller använder. (Jo, kanske om man håller på att somna i soffan och kan gapa åt tv:n att stänga av sig)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Crxkoffe
13 juli 2016 · 847 Inlägg

tkd_rille skrev:

Crxkoffe skrev:

tkd_rille skrev:

Då priserna bara rasar på tv apparater så tror jag inte de är så många som köper en tv för över 30 idag smile   Du får en mycket fin med 4k pekfjärr, smart led LG 55" för text 6800 kr idag.

Kan nästan slå vad om att Oled om ett par år är nere i de prisklasserna med.

Det finns dom som gör tro mej. Har sett många vagnar med sånna dyra tv apparater på wink

Ja jag sa ju inte att de inte fanns. Men knappast så många smile  Bara de som har mycket pengar eller är dumma nog att låna till en tv.

Oftast e de väl sånna som ska ha det senaste. Och har 1000kr sedlar som toapapper ;P

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Muttley
14 juli 2016 ·

Crxkoffe skrev:

tkd_rille skrev:

Crxkoffe skrev:
Det finns dom som gör tro mej. Har sett många vagnar med sånna dyra tv apparater på wink

Ja jag sa ju inte att de inte fanns. Men knappast så många smile  Bara de som har mycket pengar eller är dumma nog att låna till en tv.

Oftast e de väl sånna som ska ha det senaste. Och har 1000kr sedlar som toapapper ;P

De är säkert kul att ha det senaste. Jag gillar själv de senaste, men jag är så himla snål att jag kan vänta ett par år nästan för att köpa något big_smile   Fast att köpa en tv för samma pengar som man kan köpa en riktigt bra bil för de kan jag ej förstå.

Jag skulle ha köpt en ny tv själv,  för 2 år sen :p

Senast redigerat av tkd_rille (14 juli 2016)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang