Projekt: Alfa Romeo 156 2.5 V6 24v (Zender Edition) [Förfining, bättre väghållning och bromsar på G]

Här kan du läsa om vad som händer med min kulbil. Jag kommer att ta ett steg i taget, men målet med projektet är att i slutändan ha en bil som fungerar lika bra att ställa ut som att köra bana med. :)
  • 12 Följare
  • 39 910 Visningar
  • Uppdaterades senast 29 juli 2016
D_Fast Alfista
28 april 2016 · 217 Inlägg

gancA skrev:
Snyggt med nya emblemet i ratten!
Hur går det med fälgarna, har du hört något från Intera? smile

Tack! Jag har tyvärr inte hört någonting efter att de fått färgkoden.

(Oo=v­­=oO) "You cannot be a true petrolhead until you owned an Alfa" -Jeremy Clarkson
Alfa Romeo 156 2.5 V6 24v (Zender Edition) (2000)
Volvo S70 2.5 10v SE (1997)
edinZ
28 april 2016 · 409 Inlägg

har aldrig egentligen sett alfa romeo som "häftiga" bilar så att säga men måste säga att din e cool haha smile fattar vad du menar med nybilskänsla smile jag äger en bmw 328 med endast 15k på mätaren som är lite sänkt och lite hårdare bussningar på några ställen och den ligger verkligen som ett strykjärn på vägen haha smile lycka till i framtiden med bilen smile PS: den körningen på kinnekulle du körde var det deras öppna dagar för alla som typ kostar 1k per dag om man vill köra?

BMW 328I COUP "sommarbilen" (1995)
BMW E36 320 touring "bimmern" (1996)
D_Fast Alfista
28 april 2016 · 217 Inlägg

edinZ skrev:
har aldrig egentligen sett alfa romeo som "häftiga" bilar så att säga men måste säga att din e cool haha smile fattar vad du menar med nybilskänsla smile jag äger en bmw 328 med endast 15k på mätaren som är lite sänkt och lite hårdare bussningar på några ställen och den ligger verkligen som ett strykjärn på vägen haha smile lycka till i framtiden med bilen smile PS: den körningen på kinnekulle du körde var det deras öppna dagar för alla som typ kostar 1k per dag om man vill köra?

Tack så mycket edinZ! Min har i dagsläget precis passerat 11.800 mil och med tanke på att bilen är 16 år gammal så är den sparsamt körd. Härligt, snyggt med klarglas och angeleyes. Detsamma!

Jag tog banlicens på Kinnekulle genom klubben och då fick jag köra en heldag för 700 kr. Det finns säkert någon BMW-klubb som anordnar liknande arrangemang.

(Oo=v­­=oO) "You cannot be a true petrolhead until you owned an Alfa" -Jeremy Clarkson
Alfa Romeo 156 2.5 V6 24v (Zender Edition) (2000)
Volvo S70 2.5 10v SE (1997)
edinZ
29 april 2016 · 409 Inlägg

D_Fast skrev:

edinZ skrev:
har aldrig egentligen sett alfa romeo som "häftiga" bilar så att säga men måste säga att din e cool haha smile fattar vad du menar med nybilskänsla smile jag äger en bmw 328 med endast 15k på mätaren som är lite sänkt och lite hårdare bussningar på några ställen och den ligger verkligen som ett strykjärn på vägen haha smile lycka till i framtiden med bilen smile PS: den körningen på kinnekulle du körde var det deras öppna dagar för alla som typ kostar 1k per dag om man vill köra?

Tack så mycket edinZ! Min har i dagsläget precis passerat 11.800 mil och med tanke på att bilen är 16 år gammal så är den sparsamt körd. Härligt, snyggt med klarglas och angeleyes. Detsamma!

Jag tog banlicens på Kinnekulle genom klubben och då fick jag köra en heldag för 700 kr. Det finns säkert någon BMW-klubb som anordnar liknande arrangemang.

aa eller jag har för mig nämligen att det är typ som en dag då alla får komma, oavsett typ vilken bil du har så ska försöka satsa på att kunna åka på en dag tänkte jag smile

BMW E36 320 touring "bimmern" (1996)
BMW 328I COUP "sommarbilen" (1995)
edinZ
29 april 2016 · 409 Inlägg

på tal om angeleyes funderar jag på att byta till original då alla säger att det är snyggast men jag kan inte bestämma mig haha smile

BMW E36 320 touring "bimmern" (1996)
BMW 328I COUP "sommarbilen" (1995)
VinternNoll02 Är man rädd för döden är man redan död
28 juli 2016 · 472 Inlägg

Fantastiskt snygg Alfa! Älskar dessa projekt

Saab 9-5 "Bilen som stannat på gatan" (2004)
D_Fast Alfista
29 juli 2016 · 217 Inlägg

Tack så mycket VinternNoll02, vad kul att du gillar henne. Jag har inte uppdaterat denna tråd på länge, men det kommer en innan hösten kan jag lova. smile

(Oo=v­­=oO) "You cannot be a true petrolhead until you owned an Alfa" -Jeremy Clarkson
Alfa Romeo 156 2.5 V6 24v (Zender Edition) (2000)
Volvo S70 2.5 10v SE (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang