Putteliten skrev:
Evildan skrev:
Putteliten skrev:
Det kan funka, gör du det snyggt så kan det gå.
Vet inte hur hårt glasfiber är, jag skrev det som stod på beskrovningen av vingen jag hade när jag köpte den.
Blev stoppad ett par gånger och visade polisen pappret då var det okej sa dom. Likaså när dom frågade vid besiktningen.
Glasfiber är för hårt för gällande regelverk.
Det finns så mycket man inte får ha eller göra. Min vinge var i alla fall bygg i glasfiber, hård som en glasfiberfront och den fick sitta kvar. Ser man bara till att göra det snyggt så kan det funka.
En bil som är helfordonsgodkänd får du ju inte ens byta avgassystem eller fälgar, men folk gör det ändå utan problem.
Att folk gör det utan problem beror iofs rätt mycket på att man faktiskt får...och mer än så.
För att i sin tur göra den diskussionen relativt kort; oavsett vad får du byta ut delar på en bil, helfordonsgodkänd, så länge de inte är sämre än vad som sitter där från tillverkaren och då följaktligen minst motsvarar specen från originalet. På detta ska de då vidare även vara "godkända" för bilen ifråga. Det är dock upp till dig som bilägare att visa att delen faktiskt är godkänd för bilen. TÜV-godkännande ska exempelvis i teorin räcka (huruvida 99% av de TÜV-godkännanden som följer med delar från Kina är äkta låter jag givetvis vara öppet för spekulation).
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!