"få" skrikande däck med automat? (få = Framtvinga)

Stefan1980
6 augusti 2016 · 47 Inlägg

Hej.
Jag har en Seat Cupra med blyga 280 hästar/350 nm.
Några få gånger och väldigt kort, så har jag lyckats att få en "bra"(?) rivstart och "skrikande" däck.

Men jag vet inte riktigt hur jag kan framtvinga detta tjut när jag vill.

Förslag på att få tjutande däck när jag vill?

Oftast när jag pressar plattan i botten vid rödjluset.. så släpper däcker direkt, och antispinn(?) eller antisladd(?) börjar blinka som julgransljus i displayen framför mig.

EDIT: Ja, jag vet att det sliter som fanken på däcken när man gör så.. men ja.. vill veta hur jag kan "få till det".
EDIT2: Tillägg: Min bil är framhjulsdriven automatare, ifall tillvägagångssättet är annorlunda.

Senast redigerat av Stefan1980 (6 augusti 2016)

BudgetDunkaren Osponsrad
6 augusti 2016 · 1 631 Inlägg

Kan du slå av antispinn ? Vad har du för handbroms ?
Min avensis släpper vid full gas,handbroms dragen och den släpper sig sj, och ingen antispinn...

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Stefan1980
6 augusti 2016 · 47 Inlägg

BudgetDunkaren skrev:
Kan du slå av antispinn ? Vad har du för handbroms ?
Min avensis släpper vid full gas,handbroms dragen och den släpper sig sj, och ingen antispinn...

Jag har en "gammal go' pinnespak" till h-broms (dvs. inte denna nya e-broms som min förra golf hade).

Är det anti-spinn som har den där orangea.. "sladda hit å dit" bild i bilens instrumentbräda? Eller är det antisladd?

tobbeh78 !
6 augusti 2016 · 543 Inlägg

Menar du att du vill kunna göra en burnout?

Trött och bitter?? javisst!
Stefan1980
6 augusti 2016 · 47 Inlägg

tobbeh78 skrev:
Menar du att du vill kunna göra en burnout?

Ja.. och "nej"..
för mig.. burnout betyder.. "bränna sönder all gummi på stället"..
Det jag skulle vilja göra.. är att få däcken "tjuta" när jag står t.ex. vid rödljusen å "tjuteriväg"...

tobbeh78 !
6 augusti 2016 · 543 Inlägg

okej.
Jag skulle tippa på att det är din anti-spinn/anti-sladd minns aldrig vilken som är vilken som förhindrar dig att göra det.
på min "gamla" Seat Leon så gick det inte att göra något sånt kul, direkt den släppte så började anti-spinn lampan blinka och bilen fick "normalt" grepp på vägen.
Jag skulle gissa på att du kan stänga av alla anti-grejerna genom att hålla in någon viss knapp en viss tid, dock finns det bilar som det ej går att stänga av dessa säkerhetsfunktioner på.

Trött och bitter?? javisst!
Stefan1980
6 augusti 2016 · 47 Inlägg

tobbeh78 skrev:
okej.
Jag skulle tippa på att det är din anti-spinn/anti-sladd minns aldrig vilken som är vilken som förhindrar dig att göra det.
på min "gamla" Seat Leon så gick det inte att göra något sånt kul, direkt den släppte så började anti-spinn lampan blinka och bilen fick "normalt" grepp på vägen.
Jag skulle gissa på att du kan stänga av alla anti-grejerna genom att hålla in någon viss knapp en viss tid, dock finns det bilar som det ej går att stänga av dessa säkerhetsfunktioner på.

Jag minns heller inte vad den bilen som "sladdar hit å dit"-ikonen i instrumentbrädan betyder.... antingen är det sladd eller spinn.. Men med min bil.. så blinkar det som en julgran ofta..

Jag kan stänga av nån av anti-nåtnåtarna i bilen.. säkert "sladd"-grejen.

Men oavsett.. så är min bil rolig på slingerbulten i stockholm.. big_smile

simlar
6 augusti 2016 · 5 525 Inlägg

Stäng av antispinn-systemet så lär du uppnå det du vill.
Har för mig "sladda hit och dit"-symbolen står för antispinn och på bilar som är utrustade med antisladd står det även för det.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Slash Saabifierad
8 augusti 2016 · 2 026 Inlägg

Köp Starfire-däck, de kommer garantera tjuta som sjutton i tid och i otid.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
8 augusti 2016 · 17 478 Inlägg

Håll inne ESP-knappen i cirka 10 sekunder.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang