En fråga angående företag och deras prisättningar i ditt närområde på t.ex. Olja

Muttley
22 augusti 2016 ·

lanab skrev:

tkd_rille skrev:

lanab skrev:

Du har aldrig tänkt på vad en anställd kostar en arbetsgivare i slutändan?

Du har aldrig tänkt på vad lokaler kostar att hyra, vad en organisation kostar att driva med all administrativ personal, det är inte Svenssons cykelverkstad på hörnet vi pratar om.

Och det sista du aldrig tänkt på alla bolagskatter man ska betala av dess olika slag?

Märks du aldig varit företagare.

Fast nu får du nog ta på glasögonen.

Tycker du att en anställd ska ha 11000 kr innan skatt istället?   DU skriver att anställda har för höga löner, jag själv anser att medellönen är för lite.
Jag vet mycket väl vad en anställd kostar.


Du svarar inte på min fråga? Vad anser du en butiksanställd ska ha i lön?

Lönerna är för höga för outbildade med anledning av det skattetryck vi har i Sverige för företagare.

Okej du anser att de är lönetagarens FEL att skattetrycket finns.  De är bra att veta att du faktiskt sparkar på folk som redan ligger ner.
På mitt förra jobb hade vi en grundlön på 108 kr timmen dygnet runt året runt. Och jag hade vissa år nästan 600 timmar mer än heltid.   Numer jobbar jag på ett ställe som ger mer i lön för 600 timmar mindre om året.

Kan inte påstå att förra arbetsgivaren mådde så dåligt då han körde runt i dyra lyxbilar. smile

Du tänker i helt fel bana bara, inse det så kommer du längre. De är skatterna som sätter fällbenen. De tjänar precis vad de ska på gränsen till för lite. 
Utbildade personer ligger på 40-50 i månaden, anser nog de är lite för mycket wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang