4899
Sök

Volvo 740 startar inte?

5 Inlägg
7 september 2016
Trådstartare
har en volvo 740se -92 med regina tändsystem som inte startar. Misstänker att den inte får tillräckligt med bränsle, det finns bara en bränslepump i tanken och ingen under bilen, bilen får fram lite bränsle men kommer inget till returen ska det vara en pump under bilen också? sitter ju under på 80 talare.

1 450 Inlägg
7 september 2016
Sitter bara en pump på regina bilar å den sitter i tanken. Kolla gnista om de finns. Hade samma problem med min 740 92a å ja bytte ALLT innan den gick

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
7 september 2016
KolGruvan skrev:
Sitter bara en pump på regina bilar å den sitter i tanken. Kolla gnista om de finns. Hade samma problem med min 740 92a å ja bytte ALLT innan den gick

Herre du milde je..bytte ALLT..
Asså, man byter inte allt, utan man tar reda på vad som fallerar,  annars blir det dyrt att bara chansbyta..
Som vanligt så kollar man i nämnd ordning , gnista, soppa, luft..
Det kvittar hur mycket soppa eller luft man haver , för utan gnista så kommer man banne mig ingenvart..
Otroligt men sant, så KAN man faktiskt köra några meter UTAN vare sig luft eller soppa, bara man har ett bra batteri!
Jag vet, för jag har provat!
TILL TS, tvångskör bränslepumpen så hör du om den fungerar.
Senast redigerat av tommen1 (7 september 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

1 450 Inlägg
7 september 2016
tommen1 skrev:
KolGruvan skrev:

Herre du milde je..bytte ALLT..
Asså, man byter inte allt, utan man tar reda på vad som fallerar,  annars blir det dyrt att bara chansbyta..
Som vanligt så kollar man i nämnd ordning , gnista, soppa, luft..
Det kvittar hur mycket soppa eller luft man haver , för utan gnista så kommer man banne mig ingenvart..
Otroligt men sant, så KAN man faktiskt köra några meter UTAN vare sig luft eller soppa, bara man har ett bra batteri!
Jag vet, för jag har provat!
TILL TS, tvångskör bränslepumpen så hör du om den fungerar.

Då ska ja vända mig till dig nästa gång ja får problem med bilen big_smile

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
7 september 2016
Det blir i varje fall MYCKET billigare..roll
Senast redigerat av tommen1 (7 september 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

5 Inlägg
12 september 2016
Trådstartare
bilen får gnista men det kommer inte fram någon bensin till filtret även om soppa pumpen är bytt i tanken, startar med startgas i insuget men bara för stunden

Sök