21 september 2016
Trådstartare
Hej!
Nu har jag kollat på 300:an.
Det var ingen bil för mig. Jag skulle nog ha läst min trådstart. Liten pigg sedan skrev jag där. I fetstil dessutom. Bilfan var enorm. Den hade el-allt. Nackstöd, speglar, bältesbetjänt (det var coolt). Men allt var "lite trasigt" kändes det som. Slitet är ett bättre ord. Många knappar var glappa. Elhissen funkade inte riktigt så man fick dra upp rutan för hand (kommer bli ett pain in the ass i vinter).
Sen kändes bilen allmänt som en båt. Som en stor båt. Sådär mjuk och härlig, som min 960. En riktigt skön bil som man åker långt i och bara gliiiiiiider.
Det var en underbar bil och den var faktiskt i rätt bra skick, men hade jag köpt den så hade jag haft två landsvägspråmar, och noll (0) lekbilar att kasta runt rondellen. Hade jag köpt den där mercan så hade jag fått hitta en till bil att ha i vinter, för bruka sönder den där hade jag aldrig gjort.
Jag har nu fått en spark i rätt riktning. Nu kollar jag på BMW igen. E46 och 39 står på schemat. Jag håller kvar i Merca, men bara om jag hittar en fin 190E med 2,3 motorn som polaren så frenetiskt försöker få mig att köpa. Finns dock inga sådana.
Jag har bestämt mig för att höja budgeten till 20000 kr. Nu vill jag ha en bil som är rolig året runt, inte bara på vintern.