11177
Sök

Biltemas sidoblinkers för 139 kr

Bessewisser
556 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
Hallå!

Tänkte jag skulle åka in till biltema (aka Felteam) och inhandla ett par vita sidoblinkers men nu till frågan... eftersom det står lite "luddigt" på deras sida så undrar jag om det är vanliga blinkers eller om det är skärmblinkers dom säljer?

//SkyNard

How low

Högerstolsrallyåkare
114 Inlägg
14 juni 2007
köpte deras sidoblinkers till min bmw, behöver ja nämna att de inte passade? Dom har väl både vita blinkers framoch till sidan/skärmen...?

Det märker du väl när du står i affären annars...roll
Senast redigerat av M155E (14 juni 2007)

*~ Never Drive Faster Then Your Angel Can Fly... But You Can Give Her A Hard Workout ;) ~*

336 Inlägg
14 juni 2007
Är skärmblinkersen som kostar 139 kr. Mitt råd är att åka till Volvo och köpa xc70 skärmblinkersar (om det är skärmblinkersar du menar?) Dessa är snyggare och kostar ca 100 kr mer. Klart värt.

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly

Eliminator
1 441 Inlägg
14 juni 2007
Info: För att vara godkända som sidoblinkers måste de vara märkt med e5 i glaset.

mvh Tommy:cool:
Senast redigerat av Sokrates (14 juni 2007)

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

1 653 Inlägg
14 juni 2007
Sokrates skrev:
Info: För att vara godkända som sidoblinkers måste de vara märkt med e5 i glaset.

mvh Tommy:cool:

nu ska han nog inte regbesiktiga sin bil så det spelar ingen roll, ingen som bryr sig om det står e5 eller inte sålänge det inte blinkar grönt typ...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Eliminator
1 441 Inlägg
14 juni 2007
Troligtvis inte,, men man vet inte vilken nitisk polis eller besman man träffar på.
Lika bra att göra rätt 1:a gången. Jag ville bara informera,, bättre än att veta än att tro. Om man får anmärkning så vet man ju varför.
Troligtvis kommer det att bli hårdare koll på detta i framtiden då det bli allt vanligare med felaktiga belysningar på bilar.

mvh Tommy

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

820 Inlägg
14 juni 2007
Sokrates skrev:
Troligtvis inte,, men man vet inte vilken nitisk polis eller besman man träffar på.
Lika bra att göra rätt 1:a gången. Jag ville bara informera,, bättre än att veta än att tro. Om man får anmärkning så vet man ju varför.
Troligtvis kommer det att bli hårdare koll på detta i framtiden då det bli allt vanligare med felaktiga belysningar på bilar.

mvh Tommy

Hur ska polisen veta om dom är märkta eller inte? smile
Det är ju inte direkt så att det står med stora bokstäver?
Och inte fan åker man runt med kvittot på sina blinkers i fickan smile Så hur ska polisen märka det? plocka isär den? smile

Smålänning
7 887 Inlägg
14 juni 2007
wh0re skrev:
Sokrates skrev:

mvh Tommy

Och inte fan åker man runt med kvittot på sina blinkers i fickan smile Så hur ska polisen märka det? plocka isär den? smile

E märkningen är ingjuten i glaset. Den syns tydligt om man böjer sig ner och kollar.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

820 Inlägg
14 juni 2007
twin_cam skrev:
wh0re skrev:
Sokrates skrev:

mvh Tommy

E märkningen är ingjuten i glaset. Den syns tydligt om man böjer sig ner och kollar.

Åfan smile har inte jag märkt :$

Sök