Varning för ful bilhandel

willepee
20 december 2016 · 4 Inlägg

Tja!

Jag vill varna alla för *** i Karlstad då han sålt en bil till mig med massa fel som visade sig efter några mil.

Kommer kosta mig 15-20.000 att fixa en bil som inte var värd mer än 50.000 max.
Överpris tog han också.  64.000 betalade jag.

Vi kom överens om att han skulle betala skatten iallafall eftersom jag inte har råd eller tid att lämna ifrån mig bilen till han under tiden bilen reparerades. (Delar skulle jag få stå för själv vilket också är fel)

Jag sa att jag kommer anmäla honom och att jag skulle komma tillbaka med bilen. Fick som svar: "fuck you kom hit så ska jag visa dig"

Senast redigerat av chrizz (20 december 2016)

chrizz Administratör
20 december 2016 · 11 783 Inlägg

Vi kan inte tillåta att man hänger ut företag i forumet. Det finns alltid två sidor på en historia, och vi kan omöjligen avgöra vad som är sant och inte. Det enda jag kan rekommendera är att ta det med allmänna reklamationsnämnden.

Hoppas det löser sig.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
sir_daniel www.kudoz.se
20 december 2016 · 3 802 Inlägg

Om den var värd Max 50000 varför betalade Du 64000?

Mercedes GL550 "Gangster mercan" (2008)
Jaguar Xj6 serie 2 "Bus katten" (1977)
Jaguar Xj6 4.2L LWB "Gammeljaggan" (1977)
willepee
20 december 2016 · 4 Inlägg

Okej jag ber om ursäkt om det blev tokigt!

Bilen hade varit värd dom pengarna om allt hade varit i sin ordning. Men det visade sig efteråt.

Tampongpunkarn
22 december 2016 · 786 Inlägg

Vad var det som var skit på bilen då?

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813
Muttley
22 december 2016 ·

Varför kom du bara överens om skatten? Varför har du inte tid att lämna tillbaka en bil som du ändå tänkte lämna tillbaka sen wink

mrmercedes
22 december 2016 · 118 Inlägg

Köp aldrig en bil från ett företag. Dom där äckliga kapitalisterna kommer alltid att blåsa dig genom att sälja fusklagade välputsade bilar till överpriser. Handla alltid från privatperson.

Muttley
22 december 2016 ·

mrmercedes skrev:
Köp aldrig en bil från ett företag. Dom där äckliga kapitalisterna kommer alltid att blåsa dig genom att sälja fusklagade välputsade bilar till överpriser. Handla alltid från privatperson.

Så du litar mer på en privatperson.    wink  Snacka om vem som är lättlurad om man tror mer på dem.

Jag har köpt ett antal bilar via handlare och de har varit toppen varenda gång utan problem (utan de problem som uppstått har åtgärdats omgående)
Man ska välja vilken handlare man köper av helt enkelt.

Dig ska man heller inte lyssna på med tanke på hur du skriver.

Evildan
22 december 2016 ·

tkd_rille skrev:

mrmercedes skrev:
Köp aldrig en bil från ett företag. Dom där äckliga kapitalisterna kommer alltid att blåsa dig genom att sälja fusklagade välputsade bilar till överpriser. Handla alltid från privatperson.

Så du litar mer på en privatperson.    wink  Snacka om vem som är lättlurad om man tror mer på dem.

Jag har köpt ett antal bilar via handlare och de har varit toppen varenda gång utan problem (utan de problem som uppstått har åtgärdats omgående)
Man ska välja vilken handlare man köper av helt enkelt.

Dig ska man heller inte lyssna på med tanke på hur du skriver.

Jag handlar inte mina frukostflingor hos den kapitalistiska matbutiken.

Muttley
22 december 2016 ·

Evildan skrev:

tkd_rille skrev:

mrmercedes skrev:
Köp aldrig en bil från ett företag. Dom där äckliga kapitalisterna kommer alltid att blåsa dig genom att sälja fusklagade välputsade bilar till överpriser. Handla alltid från privatperson.

Så du litar mer på en privatperson.    wink  Snacka om vem som är lättlurad om man tror mer på dem.

Jag har köpt ett antal bilar via handlare och de har varit toppen varenda gång utan problem (utan de problem som uppstått har åtgärdats omgående)
Man ska välja vilken handlare man köper av helt enkelt.

Dig ska man heller inte lyssna på med tanke på hur du skriver.

Jag handlar inte mina frukostflingor hos den kapitalistiska matbutiken.

Va har du hittat en matbutik som inte vill tjäna pengar alls?   Var ligger den butiken wink
Den fula dubbelmoralen är ju att den som tycker kapitalisterna är äckliga mer än gärna tankar bensin/diesel.  Vilket vi alla vet inte är till för välgörenhet smile

Evildan
22 december 2016 ·

tkd_rille skrev:

Evildan skrev:

tkd_rille skrev:

Så du litar mer på en privatperson.    wink  Snacka om vem som är lättlurad om man tror mer på dem.

Jag har köpt ett antal bilar via handlare och de har varit toppen varenda gång utan problem (utan de problem som uppstått har åtgärdats omgående)
Man ska välja vilken handlare man köper av helt enkelt.

Dig ska man heller inte lyssna på med tanke på hur du skriver.

Jag handlar inte mina frukostflingor hos den kapitalistiska matbutiken.

Va har du hittat en matbutik som inte vill tjäna pengar alls?   Var ligger den butiken wink
Den fula dubbelmoralen är ju att den som tycker kapitalisterna är äckliga mer än gärna tankar bensin/diesel.  Vilket vi alla vet inte är till för välgörenhet smile

Jag odlar havre själv och maler till mjöl som Jag sedan bakar till tunna flarn.
Lite meckigt och traktorn tar mycket plats men det är det värt. <>
Jag kör runt med matrester som drivmedel, tydligen 70% lägre miljöpåverkan än fossila bränslen om man ska tro en skrift på gasbilen.se
😇😡😯😉😈😆😅😤😢😂😀😆😯😆^^

M123
22 december 2016 · 962 Inlägg

mrmercedes skrev:
Köp aldrig en bil från ett företag. Dom där äckliga kapitalisterna kommer alltid att blåsa dig genom att sälja fusklagade välputsade bilar till överpriser. Handla alltid från privatperson.

Du har fel.
Övergripande råder överpris och överskott på privata bilar utan garanti på annons.
Där har vi ett gäng giriga som tror sig få lika mycket för mindre än vad företag kan erbjuda i trygghet som garantier och lagar som inte gäller privata affärer.

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Stream Statstjänsteman
22 december 2016 · 125 Inlägg

När man väljer bilfirma är det rimligt att kontrollera att de är anslutna eller följer MRF, dvs 3 månader alt 500 mil garanti. Så om felen uppstår efter några mil och firman är seriös bör man kunna diskutera en vettig lösning som gynnar båda parter.

Audi A6 Avant 3.0T quattro "Daytonagrey" (2009)
jaka54
22 december 2016 · 5 731 Inlägg

Hej!
Lite nyfiken! Vad var det för fel på bilen?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang