Tjena, har en Vw Passat 3.2 V6 2009 vars ena Xenonlampan har dött, tänkte kolla om någon vet vad det är för lampsockel så man kan beställa ett par nya... är det D2S? eller något annat?
Japp, man kan säkert kolla instruktionsboken, men den vet jag inte var den är nånstans just nu
Efter lite mer undersökning har jag framkommit till att det ska vara D1S lampor
Jo.
Dom är för övrigt skitroliga att byta, stötfångarhöljet döljer skruvarna till strålkastarna som måste demonteras då det är idiotiskt konstruerat så du inte får ur lampan med strålkastarna kvar i bilen. 580kr tog en verkstad för att göra själva jobbet, jag iddes inte krångla med skiten själv. Dom höll på nästan två timmar inne i värmen med billyft. På en snöig kall och blåsig parkering vill jag inte ens tänka på hur kul det skulle vara.
Efter lite mer undersökning har jag framkommit till att det ska vara D1S lampor
Jo.
Dom är för övrigt skitroliga att byta, stötfångarhöljet döljer skruvarna till strålkastarna som måste demonteras då det är idiotiskt konstruerat så du inte får ur lampan med strålkastarna kvar i bilen. 580kr tog en verkstad för att göra själva jobbet, jag iddes inte krångla med skiten själv. Dom höll på nästan två timmar inne i värmen med billyft. På en snöig kall och blåsig parkering vill jag inte ens tänka på hur kul det skulle vara.
åfan det var ju mindre kul, vilket bök... blir nog min lokala verkstad som får göra det, palla stå ute i minusgrader och plocka loss framlysena osv... tack för "tipset"
Efter lite mer undersökning har jag framkommit till att det ska vara D1S lampor
Jo.
Dom är för övrigt skitroliga att byta, stötfångarhöljet döljer skruvarna till strålkastarna som måste demonteras då det är idiotiskt konstruerat så du inte får ur lampan med strålkastarna kvar i bilen. 580kr tog en verkstad för att göra själva jobbet, jag iddes inte krångla med skiten själv. Dom höll på nästan två timmar inne i värmen med billyft. På en snöig kall och blåsig parkering vill jag inte ens tänka på hur kul det skulle vara.
åfan det var ju mindre kul, vilket bök... blir nog min lokala verkstad som får göra det, palla stå ute i minusgrader och plocka loss framlysena osv... tack för "tipset"
Blir och beställa ett par D1S iallafall... tack!
På min passade inte "vanliga" D1S utan dom som är anpassade för SAAB monterades. Det är både krångligt och dyrt att vara VAG-brukare.
På min passade inte "vanliga" D1S utan dom som är anpassade för SAAB monterades. Det är både krångligt och dyrt att vara VAG-brukare.
Varför passar inte "vanliga" D1S ? vad är det som är speciellt med Saab's (blah) som passar bättre? en D1S är väl samma oavsett ? ungefär som en H7:a är en H7:a.... ???
Är bra att veta iaf. Tänker inte mer råda genom den om det finns felaktigheter eller att det är krångligt så det blir missvisande. Vill inte vara den som lurar någon på dyra lampor osv. Guiden har aldrig svikit mig personligen men ska aldrig länka till den mer. Rätt ska vara rätt.
"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
På min passade inte "vanliga" D1S utan dom som är anpassade för SAAB monterades. Det är både krångligt och dyrt att vara VAG-brukare.
Varför passar inte "vanliga" D1S ? vad är det som är speciellt med Saab's (blah) som passar bättre? en D1S är väl samma oavsett ? ungefär som en H7:a är en H7:a.... ???
Ingen aning, jag sket i varför och var nöjd ändå. Men kan forska lite I frågan.
I parkeringsljusen fram är det w5w? Inga motstånd behövs? Såg din bild och blev sugen på att uppdatera mina ljuskällor.
På min passade inte "vanliga" D1S utan dom som är anpassade för SAAB monterades. Det är både krångligt och dyrt att vara VAG-brukare.
Varför passar inte "vanliga" D1S ? vad är det som är speciellt med Saab's (blah) som passar bättre? en D1S är väl samma oavsett ? ungefär som en H7:a är en H7:a.... ???
Ingen aning, jag sket i varför och var nöjd ändå. Men kan forska lite I frågan.
I parkeringsljusen fram är det w5w? Inga motstånd behövs? Såg din bild och blev sugen på att uppdatera mina ljuskällor.
hehe okej, jag har inte tänkt köpa något från ebay (för en gångsskull) utan något här hemmavid, behövs lite fortare än från kina Ja du får gärna forska i det, man tycker ju att en D1S är en sån, och borde passa även om det är en Osram eller Philips Japp, T10 / w5w, måste ha can-bus errorfree lampor, blev bra mycket bättre ljus än standard gula halogen
Varför passar inte "vanliga" D1S ? vad är det som är speciellt med Saab's (blah) som passar bättre? en D1S är väl samma oavsett ? ungefär som en H7:a är en H7:a.... ???
Ingen aning, jag sket i varför och var nöjd ändå. Men kan forska lite I frågan.
I parkeringsljusen fram är det w5w? Inga motstånd behövs? Såg din bild och blev sugen på att uppdatera mina ljuskällor.
hehe okej, jag har inte tänkt köpa något från ebay (för en gångsskull) utan något här hemmavid, behövs lite fortare än från kina Ja du får gärna forska i det, man tycker ju att en D1S är en sån, och borde passa även om det är en Osram eller Philips Japp, T10 / w5w, måste ha can-bus errorfree lampor, blev bra mycket bättre ljus än standard gula halogen
Ballasterna är tydligen känsliga på både SAAB och Passat därav rekommenderas Phillips art.nr 836311-s för ett flimmerfritt ljus.
Tack för tipsen om w5w. Ska prova lite olika konstellationer och se vad som blir vettigt.
Efter lite mer undersökning har jag framkommit till att det ska vara D1S lampor
Jo.
Dom är för övrigt skitroliga att byta, stötfångarhöljet döljer skruvarna till strålkastarna som måste demonteras då det är idiotiskt konstruerat så du inte får ur lampan med strålkastarna kvar i bilen. 580kr tog en verkstad för att göra själva jobbet, jag iddes inte krångla med skiten själv. Dom höll på nästan två timmar inne i värmen med billyft. På en snöig kall och blåsig parkering vill jag inte ens tänka på hur kul det skulle vara.
åfan det var ju mindre kul, vilket bök... blir nog min lokala verkstad som får göra det, palla stå ute i minusgrader och plocka loss framlysena osv... tack för "tipset"
Blir och beställa ett par D1S iallafall... tack!
Vill även inflika att man även behöver göra en ljusinställning med grundinställning av räckviddsregleringen efter byte av lampor, annars är risken stor att ljusinställningen blir felaktig och bländade.