IX
____________________________________
20 april 2010
· 1 340 Inlägg
MrTorture skrev:
RightFront skrev:
MrTorture skrev:
2Tusen Tack för info, då kan denna tråd låsas Mvh Jesper.
Eller en fråga till, gör man en registreringsbesikning när man byter till Cab etc?
Det är lite olika, om du bygger med öppningsbara dörrar måste du göra en besiktning hos någon av SFROs lokaler, som kollar svetsar o.s.v. Men fastsvetsade dörrar är det annorlunda på, vet inte om du behöver göra en besiktning hos dom då... lättast att skicka iväg ett mail och fråga
några länkar, eller köp SFRO:s NYA bygghandbok
http://www.sfro.com/index.php/cab-bygge
http://www.sfro.com/index.php/kostnader-sfro-mc
Fastsvätsade dörrar låter intressant då menas det att det är oöppningsbara right? :S det är ju inte det jag e ute efter, Jag tänker bygga Targa (hard top) Och Vertikal doors DVS "lambo" dörrar. Mvh
EDIT: Med Lambo dörrar måste de vara monterade av verkstad right? + att det skall vara godkända Typ Eg.16 eller något sånt.
Japp, oöppningsbara jaha, trodde du vill ha cab när du frågade om det, men ska du bygga en targa eller en cab med hardtop ? Targa kan det kanske bara var så att du kan bygga och sen en fin hardtop som inte avslöjar så mycket och bara glida iväg till besiktningen och hoppas på det bästa
Angående dörrarna så är det nog bara att montera och göra ett bra och stabilt jobb så kan de inte klaga på besiktningen! eller vad har du för bil? nyare bilar är byggbesiktade och man får i princip inte ändra något Då pratar vi 2000 bilar
För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P