4495
Sök

Nivån här inne....

Skaune
10 juni 2007
Trådstartare
Hej allihopa!
Har varit medlem här nu ett litet tag och är väl en aktiv medlem som många andra.
Men det finns en sak jag börjar reagera på nu, nivån?
Hur vissa beter sig, skyddade av internetvärlden tror dom att dom kan bete sig hursomhelst? Det finns alldeles för mycket pajkastning, kränkningar, onödiga disskussioner här inne, och vart är respekten? Respekten för andras åsikter? Respekten mot varandra?
Jag trivs bra här på garaget, men nu tycker jag ibland att de går lite för långt.
Nu finns det säkert många som tycker att jag "kan sticka om det inte passar", men jag föreslår ändå att visa varandra mer respekt!

Så nu fick jag det sagt! Hoppas att det finns fler som tycker som jag!
Ha de gytt ute i sommar värmen! cool

///Axor

Miklen
10 juni 2007
Trådstartare
Här inne är precis som in the real world..inge mer med det ..

2 014 Inlägg
10 juni 2007
Tyvärr har det blivit lite mer sånt här, som det alltid blir när forum växer och medlemmar postar ämnen som kan upplevas som lite kontroversiella eller provocerande. Moderatorerna på forumet kommer bli hårdare när det gäller just personangrepp, kränkningar och brist på respekt.

Alla har rätt till en åsikt, och den ene har rätt att inte hålla med om den andres åsikt. Men man kan vara oense med god stil också. Man kan föra diskussioner på ett bra sätt även om man aldrig kan bli överens.

Det vore bra om folk höll detta i minnet.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

-utan 940
1 728 Inlägg
10 juni 2007
Miklen skrev:

Det är värre på nätet för här riskerar man ju inte att åka på en smäll.

Proljece?
1 464 Inlägg
10 juni 2007
Instämmer med alecci tycker också att man kan uppföra sej men ändå diskutera olika ämnen... och naturligtvis ha i åtanke att "kanske han tänker si eller så" Tycker att väldigt många inklusive mej själv har sagt dumma saker. Sen tycker jag också att många tycker dom är lite väl häftiga bakom datorn känns det som. Jag försöker själv vara som jag alltid är men det är rätt svårt ibland.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Saaboholic
3 129 Inlägg
10 juni 2007
Håller helt med, så jävla svårt är det ju inte att formulera sig bättre än "öh saab jävel fan va äckligt eller alla som äger volvo är äckel volvo raggare blä" etc OBS bara några exempel på dåligt uppförande..

Alla som är medlem här har ju någon form av bilintresse och bör då kunna respektera andras val av bil bättre än vissa i allmänheten som kanske inte vet bättre, för oavsett vilken bil man har så lägger man ju fortfarande ner en massa jobb och pengar.. även om alla andra kanske inte gillar just ens bilmodell osv så jobbar man ju ändå för att göra den så snygg som möjligt..antar jag..

over and out
scream and shout

Mr B

"Liberty of thought is the life of the soul"

Miklen
10 juni 2007
Trådstartare
Andreas 940 skrev:
Miklen skrev:

Det är värre på nätet för här riskerar man ju inte att åka på en smäll.

inte ? e inte så värst svårt att ta reda på d ena å d andra om en användare å d e säkert alltid nån som vet nåt smile så d håller ja inte med om..

Men det skulle va bra om d utdelades lite fler varningar eller nåt så folk förstår.. ja kan väl inte säga att jag alltid sköter mig men ingen har klagat än tror ja inte.. men man ser ju några som ganska ofta skriver helt meningslösa inlägg t.ex. och om dom är till för nåt annat än provocera u tell me..

7 120 Inlägg
10 juni 2007
Tycker bara att det är vissa skitar som drar igång onödiga diskussioner ibland.
Annars är det ganska bra stämning här inne och moderatorerna gör sitt jobb mkt bra smile
Creds till er big_smile

Smålänning
7 887 Inlägg
10 juni 2007
Håller med helt och hållet. Hur svårt kan det vara att acceptera andras åsiker? En tråd som är aktiv just nu har blivit en diskussionstråd från att ha varit en tråd där folk fick berätta sin egen åsikt. Nämner inte tråden.
Bara för att man kör ett visst märke behöver man inte diskutera så fort någon nämner ett annat märke om dom t.ex ska köpa en förstabil eller så.
Exempel: Någon frågar om en förstabil.
Inlägg 1: En saab eller volvo är billig och bra i både i reservdelar och försäkring.
Inlägg 2: Ingen sån skitbil! Jag tycker du ska ha en "Sån eller en sån" (egna märket) för dom spöar allt!
Inlägg 3: men dom är ganska dyra i försäkring
Inlägg 4: men dom går inte sönder hela tiden som en skitsaab eller skitvolvo, Ven vill ha en slö traktor eller en bil som växellådan rasar om du gasar!? Köp en sån eller sån...

Sen är diskussionen igång... Och då kan den hålla på i 20 sidor innan en moderator (tack och lov) har fått nog av tjaffset. Låter bra att ni moderatorer ska bli mera restriktiva.

Ingen pajkastning nu p.g.a exemplet.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

498 Inlägg
10 juni 2007
Ja, det är inte för inte som garaget.org kallas för "lunarstorm men med bilar".

Annars tycker jag att moderatorerna bör bli strängare och låsa trådar bra mycket tidigare.

Det är mer eller mindre bara "chrizz" som låser trådar här verkar det som iaf.

3 113 Inlägg
10 juni 2007
andreas_940 skrev:

Annars tycker jag att moderatorerna bör bli strängare och låsa trådar bra mycket tidigare.

haha "lunarstorm men med bilar" haha big_smile nog det roligaste jag har hört haha tongue

jag tycker att våra moderatorer gör ett asbra jobb.. tänk bara på att dom får ju göra det onödiga jobbet att städa efter medlemmar som inte följer forumets regler.. tycker abslut inte att moderatorerna ska förbättra sig... utan vi medlemmar! skärpning!
klart att ett forum och en sida som denna som bara växer och växer blir det ju allt svårare för våra moderatorer men tycker fortfarande att fok är så respektlösa och följer inte reglerna.

Dock så ska absolut inte alla Gorgare känna sig träffade och ni vet vem ni är..

Semper Fi

4 571 Inlägg
10 juni 2007
andreas_940 skrev:

Nu är du nog ute och cyklar på djupt vatten. cool

498 Inlägg
10 juni 2007
cebT skrev:
andreas_940 skrev:

haha "lunarstorm men med bilar" haha big_smile nog det roligaste jag har hört haha tongue

jag tycker att våra moderatorer gör ett asbra jobb.. tänk bara på att dom får ju göra det onödiga jobbet att städa efter medlemmar som inte följer forumets regler.. tycker abslut inte att moderatorerna ska förbättra sig... utan vi medlemmar! skärpning!
klart att ett forum och en sida som denna som bara växer och växer blir det ju allt svårare för våra moderatorer men tycker fortfarande att fok är så respektlösa och följer inte reglerna.

Dock så ska absolut inte alla Gorgare känna sig träffade och ni vet vem ni är..

Jo, de är verkligen INTE totalt värdelösa, och du har helt rätt i att det även är användarna som ska ändra på sitt beteende.

498 Inlägg
10 juni 2007
Izual skrev:
andreas_940 skrev:

Nu är du nog ute och cyklar på djupt vatten. cool

Jo de kan vara möjligt, men det är bara min uppfattning...

Därmed INTE sagt ni andra moderatorer inte gör någonting
Senast redigerat av andreas_940 (10 juni 2007)

FreddeK
10 juni 2007
Trådstartare
medelålder ligger på 22 år och därav nivån!

2 014 Inlägg
10 juni 2007
Detta är ju numera ett stort forum med många medlemmar och det postas mycket nya trådar och inlägg varje dag. Nu talar jag bara för mig själv, men jag tror att många eller åtminstone några av de andra moderatorerna håller med mig i min uppattning, att man helt enkelt inte hinner lusläsa vartenda inlägg i varenda tråd för att leta efter opassande beteenden. Man får försöka sålla lite och koncentrera sig mer på sådana trådar som berör mer kontroversiella och/eller provocerande ämnen i första hand, och ibland missar man därför sådant som egentligen behöver åtgärdas.

Därför skulle det uppskattas om ni medlemmar försöker hjälpa oss så gott det går i vårt "jobb", och rapporterar trådar/inlägg som har spårat ur. Även vi moderatorer har ett liv vid sidan av forumet och vi gör det här på frivillig basis för att öka trevnaden för samtliga medlemmar på forumet.

Man behöver inte heller vara moderator för att i en tråd påpeka om ett eller flera inlägg är opassande på något sätt. Alla medlemmar har förmågan att påverka forumets anda, främst genom att själva tänka på hur man uttrycker sig, men även genom att aktivt ta på sig lite av det gemensamma ansvar som åligger samtliga forumets medlemmar för att hålla en god ton och göra forumet till en trevlig, rolig och intressant plats att spendera sin online-tid på.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

4 554 Inlägg
10 juni 2007
Får hålla med vad alecci skev men ser ni ett opassande inlägg så tveka inte å rapportera de underlättar mycke för oss som moderatorer för som sagt så skrivs de mycke hela tiden så vi ser kanske inte allt.

mvh

94 Inlägg
16 juni 2007
Om ni jämför till exempel Garaget.org med Snowrider´s forum så äre mkt roligare och gladare stämning här:D
inge märkes snack och onödiga kränkningar enligt mig:D

Sök