Avsäkra skiljerelä dubbla batterier

Tobiashermansson
25 mars 2017 · 23 Inlägg

Tjena hur kopplar man skiljerelät, ska ha stereon Slutsteg och porrljuset på de bakre batteriet. Har en säkring nära det främre batteriet, behöver jag en säkring 30 cm från det bakre med? Och ska jag då ha skiljerelät mellan säkringar?
Mvh tobbe

Fjong
27 mars 2017 · 1 494 Inlägg

Skulle kört två st likadana batterier och skippat relät helt. Ja du måste ha en säkring vid varje batteri eftersom att den kabeln har strömmatning från båda hållen smile

Tobiashermansson
27 mars 2017 · 23 Inlägg

Fjong skrev:
Skulle kört två st likadana batterier och skippat relät helt. Ja du måste ha en säkring vid varje batteri eftersom att den kabeln har strömmatning från båda hållen smile

Vill ju inte bli av med så pass mycket ström att den inte startar sen, handlar ju om en V8 wink och att komma ihåg att stänga av ljudet är inget alternativ då den mestadels rullar fredagar och lördagar då jag sitter i baksätet wink

Tobiashermansson
27 mars 2017 · 23 Inlägg

Fjong skrev:
Skulle kört två st likadana batterier och skippat relät helt. Ja du måste ha en säkring vid varje batteri eftersom att den kabeln har strömmatning från båda hållen smile

Men tillbaka till frågan, ska skiljerelät sitta mellan avsäkringarna?

Fjong
27 mars 2017 · 1 494 Inlägg

Aldrig använt nått relä, ser ingen mening med det. Men borde inte spela någon roll, strömmen som går igenom kabeln när det kortsluter är ju samma både innan och efter säkring tills den löser ut och det blir 0 så om relät tar skada av det så hjälper det ju inte var du sätter det. Men fråga där du köper det för säkerhets skull.

Om du tänkt att spela så länge så att batteriet tar slut så riskerar du att bränna dina grejer och även slita på batteriet. Men du gör såklart som du vill.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang