Någon som har testat chemical guys polermedel?

BlackFear
8 maj 2017 · 116 Inlägg

Finns det någon här som har testat chemical guys polermedel och som kan berätta om deras produkter fungerar bra om man jämför mot menzernas produkter?

I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or least I'm free nothing else matter
viccoA
9 maj 2017 · 3 109 Inlägg

Mina favoriter är 3M, Menzerna och Maguiars.
Chemical guys har jag provat någon gång men tycker inte att det är bättre än de ovan nämnda, men absolut inte dåliga medel.

BlackFear
9 maj 2017 · 116 Inlägg

Så man kan säga att alla gör lika bra jobb? Var det polish som du testade från Chemical Guys?

I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or least I'm free nothing else matter
viccoA
9 maj 2017 · 3 109 Inlägg

BlackFear skrev:
Så man kan säga att alla gör lika bra jobb? Var det polish som du testade från Chemical Guys?

Jag har provat polish och även biltvättmedel från chemical guys.

Alla gör mer eller mindre lika bra jobb, mycket beror på vad man är van att jobba med. Mequiars ger fint resultat (och luktar i regel godast) men kräver lite mer eftertorkning (spelar ingen roll om man ska sprita innan försegling).
Menzerna och 3M går lite snabbare att få bort från lacken när man är klar. Rupes är också helt okej medel.

BlackFear
10 maj 2017 · 116 Inlägg

Tack för svar, jag tänkte testa chemicals guys så får jag se om jag blir nöjd eller inte. Jag hittade denna produkt:   http://chemicalguys.se/lack-lera/chemic … rl-remover  men frågan är om man får lika bra resultat med denna som med en vanlig polering i olika steg? Vill dock tillägga att jag inte brukar polera bilar men tänkte börja med det nu smile

I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or least I'm free nothing else matter
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang