Ljud till Clio III -07

Nicklas90a
21 december 2016 · 10 Inlägg

Hej!
Jag har tänkt uppgradera ljudet i bilen, sätta in en bas i min Clio men är det någon som vet har man kan få in den ström kabeln som ska gå till slutsteget från motorutrymmet? Hittar inget hål att trä in den.
Det kommer heller inget ljud från båda de bakre högtalarna i baksätet. Någon som kan veta vad det är för fel? Jag har bytt stereo men det funkade inte före eller efter. Eller kan det vara så att det inte finns några där? Har inte Clio det? Jag har tänkt att kolla och kanske byta ut iaf men kan ju fråga iaf.
Jag köpte bilen för mindre än en vecka sedan så har inte så stor koll. smile

it_mutt Avstängd
21 december 2016 · 10 388 Inlägg

Nicklas90a skrev:
Hej!
Jag har tänkt uppgradera ljudet i bilen, sätta in en bas i min Clio men är det någon som vet har man kan få in den ström kabeln som ska gå till slutsteget från motorutrymmet? Hittar inget hål att trä in den.
Det kommer heller inget ljud från båda de bakre högtalarna i baksätet. Någon som kan veta vad det är för fel? Jag har bytt stereo men det funkade inte före eller efter. Eller kan det vara så att det inte finns några där? Har inte Clio det? Jag har tänkt att kolla och kanske byta ut iaf men kan ju fråga iaf.
Jag köpte bilen för mindre än en vecka sedan så har inte så stor koll. smile

Om det nu inte finns något hål (eventuellt med täckplugg i), så får man helt enkelt göra sig ett hål.

Min ljuderfarenhet från Clio gäller dock Clio II, där satt iaf inga högtalare bak original. Så, det är säkert en frågan om, precis som på så många andra bilar, utrustningsnivå.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
spillolja
21 december 2016 · 4 014 Inlägg

På den 99:a jag haft fanns det ledningar mellan iso-kontakt och dörrstolpen till högtalare bak, com över en begagnad kontakt till kabelhärvan på en bilskrot så jag kunde pilla ur hylsorna för att dra ned ledning till högtalare bak

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Nicklas90a
21 december 2016 · 10 Inlägg

Ja okej tack så mkt för svaren. Jag får nog då borra ett hål för kabeln för jag hittar ingen plugg att ta bort. Ah det finns nog säkert ingen högtalare bak, Clio är ju inte den mest påkostade modellen.

Får ta ock kolla upp det där med kontakten på högtalarna bak. (Y)

Nicklas90a
21 maj 2017 · 10 Inlägg

Jag hittade ett hål till kabeln if någon annan ska göra samma sak.
Det satt som en liten plugg där vajer går som man öppnar motorhuven med.
Tog bort den och drog igenom den där, funkade med en 22mm kabel.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang